کد خبر: ۱۲۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 26
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد به تعداد جراحی‌های تعویض مفصل لگن افزوده می‌شود، گفت: راهنمای بالینی تعویض مفصل زانو و لگن به زودی تدوین خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، سید محمد جواد مرتضوی در حاشیه بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی ایران اظهارداشت: در کنگره بین‌المللی ارتوپدی که جمع کثیری از اساتید و جراحان دور هم گرد آمده‌اند راهنمای بالینی تعویض مفصل زانو و لگن تدوین می‌شود.

وی افزود: تدوین این گایدلاین در واقع راهبرد درمانی کل بیمارانی است که نیازمند تعویض مفصل هستند و با تعریف چارچوب استانداردهای درمان، پزشکان موظف به رعایت آن بوده‌اند همچنین سود اصلی تدوین این گاید لاین(راهنمای بالینی) برای مردم و پس از آن جامعه پزشکی و ارتوپدی است.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی با اشاره به اینکه تعداد اعمال جراحی مفصل طی پانزده سال گذشته سالیانه کمتر از 100 عمل بوده است، گفت: با توجه به پیشرفت علم، هرساله 20 درصد به تعداد عمل‌های تعویض‌ مفصل زانو و بیش از 10 درصد تعداد جراحی‌های تعویض مفصل لگن اضافه می‌شود. بنابراین تدوین گایدلاین یا راهنمای بالینی در این زمینه امری ضروری به شمار می‌رود.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: برای افزایش عملکرد و کارایی تدوین گایدلاین و ارائه راهکارهای مناسب از بروز بیماری‌ها و صرف هزینه‌های کلان جلوگیری می‌کند.

مرتضوی اضافه کرد: بهتر بوده هزینه‌ها در حوزه معلولین ناشی از حوادث و یا تروما صرف تحقیقات شود تا اقدامات لازم برای بیماران به موقع صورت گیرد.

برچسب ها: ارتوپدی ، سلامت ، زانو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: