کد خبر: ۱۲۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفاآنلاین :اجتماعی >مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 94 درصد هزینه این سازمان از طریق حق بیمه وصول می شود، گفت: در هر ماه 52 هزار میلیارد ریال برای ارائه خدمات به اقشار گوناگون تحت پوشش تامین اجتماعی هزینه می شود.
به گزارش شفاآنلاین از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش افزود: در سال ٩٥با توجه به افزایش ١٤ درصدی حقوق بازنشستگان و افزایش حدود ١٢ درصدی هزینه های درمانی، مجموع هزینه سازمان تامین اجتماعی در هر ماه بیش از 52 هزار میلیارد ریال است.

نوربخش گفت: ٩٤ درصد هزینه سازمان تامین اجتماعی از طریق حق بیمه و ٦ درصد نیز از طریق سود حاصل از سرمایه گذاری وصول می شود.
وی اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از بنگاه ها و واحدهای تولیدی دچار مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی هستند، تامین منابع نقدی لازم برای ایفای تعهدات در قبال اقشار گوناگون جامعه با مجاهدت و پیگیری خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در سراسر کشور انجام می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این سازمان اقداماتی برای ارائه دیدگاههای تخصصی به نمایندگان مجلس در حال انجام است و امیدواریم در این برنامه زمینه لازم برای انجام اصلاحات پارامتریک در سازمان تامین اجتماعی فراهم شود.
نوربخش افزود: در زمان بررسی برنامه ششم توسعه برخی دیدگاهها نیز برای ادغام و تغییرات و جابجایی در حوزه های مختلف سازمان تامین اجتماعی و از جمله جدا کردن بخش درمان این سازمان از سوی برخی افراد و محافل مطرح می شود که این مسائل بدون تردید هرگز به نتیجه نخواهد رسید و تنها وقت و انرژی کشور در مواجه با این مسائل تلف می شود.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با سه بخش بیمه ای، درمانی و اقتصادی در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف کشور است و سه بخش اصلی این سازمان مکمل هم هستند و جدا کردن این بخش ها از یکدیگر امری غیرممکن است.
وی اظهار داشت: استدلال های کارشناسی و قانونی سازمان تامین اجتماعی در ادوار مختلف به مبادی قانونی و مجامع کارشناسی و تخصصی ارائه شده است و در بررسی برنامه ششم توسعه نیز به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
وی حوزه درمان تامین اجتماعی را در ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان این سازمان کارآمد و موفق دانست و گفت: در سال گذشته ٤٠٠ میلیارد تومان در درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی هزینه شده و یک سوم خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق درمان مستقیم ارائه می شود.
نوربخش افزود: دو سوم خدمات درمانی نیز از طریق ٦٠٠ بیمارستان و ٥ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می شود.
علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: با توجه به در پیش بودن روز بازنشستگان، دیدار با مقامات عالی رتبه کشور و برگزاری مراسم ویژه این روز انجام خواهد شد و بازنشستگان در برنامه های ویژه این روز مسائل و دغدغه های خود را مطرح خواهند کرد.
بیات با بیان اینکه در حوزه درمان تامین اجتماعی پیشرفتهای خوبی داشته ایم، اظهار داشت: تحولات بسیار مناسبی در جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب به بازنشستگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شده است و حرکت رو به بهبود در واحدهای درمانی کاملا مشهود است.
وی با اشاره به برخی زمزمه ها در رابطه با جدا کردن بخش درمان تامین اجتماعی، گفت: این مباحث هر از چندی توسط برخی محافل بی اطلاع از دغدغه های بازنشستگان و کارگران مطرح می شود و ما همواره تاکید کرده ایم که سازمان تأمین اجتماعی اعم از مراکز بیمه ای و درمانی و واحدهای اقتصادی تابعه این سازمان را متعلق به کارگران و بازنشستگان می دانیم و اجازه دست اندازی به اموال خود را به هیچ کس و تحت هیچ شرایطی نخواهیم داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: