کد خبر: ۱۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفا آنلاین>سلامت>رژیم‌های غذایی ناسالم سلامتی نیمی از مردم جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، رژیم‌های غذایی ناسالم و ضعیف سلامتی نیمی از مردم جهان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

یک کمیته مستقل از کارشناسان مواد غذایی و کشاورزی نسبت به تضعیف مواد غذایی و رشد مصرف خوراکی‌های ناسالم در میان مردم جهان هشدار داده‌اند. ادامه این روند تا سال 2030 می‌تواند موجب بروز عارضه کوتاه‌قدی و چاقی در میان یک‌سوم جمعیت جهان شود.

در بخشی از این گزارش که با نظارت هیئت جهانی کشاورزی و تغذیه سازمان ملل ارائه‌شده، آمده است: دو میلیارد نفر از جمعیت جهان ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را از رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند و این به دلیل مصرف خوراکی‌های ناسالم و رژیم‌های غذایی ضعیف است. ادامه این رویه می‌تواند سلامتی بیش از یک‌سوم مردم جهان را تهدید کند.

نتیجه کاربرد رژیم‌های غذایی ناسالم و ضعیف به افزایش بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، دیابت و دیگر بیماری‌های مرتبط با نوع مصرف مواد خوراکی منجر می‌شود.

رژیم‌های غذایی ناسالم پدیده‌ای نوظهور در کشورهای درحال‌توسعه است. در حال حاضر، خوراکی‌های فراوری‌شده بخش بزرگی از مواد خوراکی را در میان قشر کم‌درآمد این کشورها تشکیل می‌دهند. بنابراین تا 20 سال آینده احتمال رشد بیماری‌های غیر عفونی و چاقی در کشورهای درحال‌توسعه بیشتر است.

به باور کارشناسان، مقابله با رژیم غذایی ناسالم در سایه سیاست‌گذاری‌هایی همچون مقابله دولت‌ها با ایدز و مالاریا ممکن است.

برچسب ها: ایدز ، دیابت ، فشار خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: