کد خبر: ۱۲۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفا آنلاین>سلامت> یک کارشناس طب سنتی تدابیر طب سنتی ایران در پیشگیری از H۱N۱ آنفولانزا را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد علوی درباره تدابیر طب سنتی ایران در پیشگیری از H1N1 آنفولانزا اظهار داشت: آنفولانزا A یک بیماری حاد تنفسی و به شدن واگیردار است.

به گفته وی آنفولانزای  H1N1 (خوکی) زیر مجموعه آنفولانزای A است، آلودگی انسان به آنفولانزای خوکی به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی ( اپیدمی) اتفاق می‌افتد. به طور کلی علائم بالینی از حالت بدون علامت تا علائم پنومونی ( ذات الریه) که منجر به مرگ می‌شود, متغیر است.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: علائم بالینی شامل تب و سرفه گلو درد، سر درد لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ بروز می‌کند. اکثریت قریب به اتفاق بیماری در اثر تماس مستقیم انسان به انسان و از راه ذرات تنفسی منتقل می‌شود. دوره سرایت پذیری بیماری از یک روز از بروز علائم تا 7 روز بعد از شروع علائم بیماری است.

علوی اضافه کرد: تغییرات هوا بر اساس مبانی طب سنتی ایران به 2 دسته تقسیم می‌شوند تغییرات طبیعی و تغییرات غیرطبیعی. از موارد غیر طبیعی، بحث هوای وبایی است. هوای وبایی با مفهوم آلودگی هوا و بیماری‌های همه گیر مثل آنفولانزا مرتبط است.

وی ادامه داد: حکمای طب سنتی ایران علت مستعد شدن هوا برای عفونت و بیماری را بخارها و دودها که با هوا آمیخته می‌شوند, می‌دانند. اسباب پیدایش هوای وبایی یک: مه آلودگی هوا, دو: تغیییرات فلکی, سه: حرارت و سردی هوا که از حالت طبیعی تجاوز کرده باشد, سه: وزش باد جنوبی است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: شهرهایی که از سمت شمال با کوه‌ها مسدود شده باشد و در معرض وزش باد‌های جنوبی خواهند بود و مزاج این شهرها گرم  و خشک بوده و احتمال بروز هوای وبایی در آن‌ها زیاد خواهد بود. علایم این بیماری از دیدگاه طب سنتی ایران شامل بی اشتهایی, تهوع , بی حالی , سستی و نشانه‌های تنفسی مثل تنگی نفس، تعداد تنفس بالا، تنفس عمیق است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: