کد خبر: ۱۲۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>امروز (یکشنبه ۴مهرماه) بزرگترین رزمایش پرتویی کشور در منطقه عمومی مجتمع شهیداحمدی روشن کلید خورد.
به گزارش شفا آنلاین : پیرحسین کولیوند گفت: در این رزمایش که با محوریت قرارگاه تاکتیکی پدافندپرتویی کاشان انجام خواهد شد، ۹ کارگروه که قبلا و در سطوح کلان برنامه ریزی‌ها و آموزش‌ها و هماهنگی آنها صورت گرفته است فعال خواهندشد.

کولیوند افزود: ازجمله کارگروههای مهم دراین مانور «کارگروه انتقال و درمان و آموزش قرارگاه تاکتیکی» است.

این کارگروه که متشکل از مجمومه پرسنل و لجستیک در دانشگاه علوم پزشکی (EMS یا اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان‌ها)  است، وظیفه انتقال مصدومان پرتوی-شیمیایی از محل حادثه (توسط پرسنل پیش بیمارستانی) به بیمارستانها را دارد.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: در این رزمایش ملی و به طور اختصاصی این کارگروه در کنار کاشان، قم و اصفهان نیز به عنوان شهرهای معین به طور فعال حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این کارگروه علاوه بر ۳ بالگرد قریب به۶۰ آمبولانس- ۳ اتوبوس آمبولانس و بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل فوریت پزشکی درحوزه پیش بیمارستانی مداخله خواهند داشت.

در این رزمایش حدود ۵۸ مصدوم فرضی با درجات مختلف آسیب و آلودگی پرتویی و شیمیایی وجود دارد نفر به اصفهان و مابقی در مراکز درمانی کاشان تحت درمان اختصاصی قرار می گیرند.

دراین رزمایش که با محوریت قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان انجام خواهدشد، ۹ کارگروه که قبلا و در سطوح کلان برنامه ریزیها و آموزش‌ها و هماهنگی آنها صورت گرفته است فعال خواهند شد. از جمله کارگروه‌های مهم در این مانور «کارگروه انتقال و درمان و آموزش قرارگاه تاکتیکی» ولجستیک در دانشگاه علوم پزشکی (EMS یا اورژانس۱۱۵ و بیمارستانها) است وظیفه انتقال مصدومان پرتوی - شیمیایی از محل حادثه (توسط پرسنل پیش بیمارستانی) به بیمارستانها را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: