کد خبر: ۱۲۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفاآنلاین>اجتماعی>در دنیای فیلم و سینما برخی علاقه‌مند به پیگیری و تماشای آثار درام و تراژیک و برخی دیگر به‌دنبال فیلم‌های کمدی هستند.
 به گزارش شفاآنلاین : تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تماشای فیلم‌های غمگین علاوه‌بر اینکه به برقراری پیوندهای اجتماعی کمک می‌کند، می‌تواند باعث ترشح مسکن‌های طبیعی از مغز شود.


به نقل از «گاردین»، دانشمندان دانشگاه آکسفورد در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده‌اند که تماشای فیلم‌های تراژیک و غمگین باعث ترشح مواد شیمیایی خوبی موسوم به اندورفین می‌شود. این ماده مانند یک مسکن طبیعی عمل و به برقراری رابطه با افراد اطراف کمک‌می‌کند.


محققان گروهی از افراد را مورد آزمایش قرار دادند و یک فیلم غمگین را برای آنها به نمایش درآوردند. این فیلم داستان مرد بی‌خانمانی بود که دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته بود. برای گروه دیگری از افراد نیز مستندی درباره موضوعات خنثی پخش کردند.


محققان، سپس تغییرات ایجاد شده در آستانه درد را قبل و بعد از تماشای فیلم و میزان اندورفین را اندازه‌گیری کردند. پژوهشگران در نهایت به این نتیجه رسیدند گروهی که واکنش احساسی بیشتری بعد از تماشای فیلم غمگین از خود نشان دادند، آستانه درد بسیار بالا و ارتباط بیشتری با گروه خود داشتند. در واقع تماشای فیلم‌های تراژیک باعث می‌شود فرد درد کمتری حس کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: