کد خبر: ۱۲۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 23
مسئول مرکز تحقیقات پیوند قلب و ریه دانشگاه کالیفرنیا در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :مسئول مرکز تحقیقات پیوند قلب و ریه دانشگاه کالیفرنیا گفت: وضعیت پیوند قلب در ایران هنوز خیلی جای کار دارد و به این منظور باید مرکزی مستقل برای پیوند قلب وتحقیقات تخصصی دراین باره در نظر گرفته شود.
دکتر داریوش جاویدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: وضعیت پیوند قلب  و نارسایی قلب در ایران هنوز به شدت جای کار دارد .هرچند انجام این عمل ها در کشور به سال ها قبل  باز می گردد اما پیوندهای موفقیت آمیز از سال 72 کلید خورد و تاکنون هم ادامه یافته است.

وی تأکید کرد: به منظور بهبود وضعیت پیوند قلب و ارائه خدمات بهتر به بیماران باید مرکزی مستقل برای پیوند قلب در نظر گرفته شود.هرچند خوشبختانه فرهنگ اهداء عضو میان مردم کشورمان بهبود یافته اما هنوز هم خیلی جای کار و فرهنگسازی دارد.


گران ترین و ارزان ترین عمل جراحی قلب

جراح سرشناس قلب و عروق در خصوص ارزان ترین و گران ترین عمل های جراحی قلب خاطرنشان کرد: عمل های جراحی که به صورت تهاجمی انجام می شود مانند تعبیه دریچه قلب، گران ترین عمل جراحی محسوب می شود و دلیل آن گرانی دریچه است؛قیمت دریچه قلب هایی که از راه پوست گذاشته می شود حدود  100میلیون تومان به بالا است که تحت پوشش بیمه هم نیست. اما دریچه های قلبی که به صورت جراحی قلب باز کارگذاشته می شوند ارزان ترهستند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر عمل های جراحی پیوند عروق کرونر از همه عمل های جراحی های قلب ارزان تر است.

بازار کار جراحان قلب جوان کساد است

دانشیار بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان کرد: متأسفانه بازار کار جراحان قلب کشور و تمام دنیا کم شده که علت آن در درجه اول پیشرفت علم تهاجمی است. بنابراین برای عزیزانی که در دوره رزیدنتی و دوره فوق تخصصی جراحی قلب حضور می یابند باید از قبل یک برنامه ریزی اصولی صورت گیرد تا از وجود آنها استفاده بهینه شود.

جاویدی اظهارکرد: زیرا هر کدام از آنها نزدیک به 30 سال از عمرشان را برای اتمام این رشته دشوار صرف کرده اند و اسباب تأسف است که امکان استفاده مطلوب از دانش وتخصص آنها وجود نداشته باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
ممنون از جناب آقای دکتر جاویدی که مثل همیشه همه زوایای موضوع رو بررسی و تحلیل میکنند. امیدوارم قدر بزرگانی چون ایشون رو بدونیم و از نظراتشون استفاده کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: