کد خبر: ۱۲۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
شفاآنلاین:دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی لابراتواری پروتزهای دندانی گفت: ایران در زمینه خدمات دندانپزشکی و دندانسازی با علوم وتکنولوژی دنیا، فاصله ی بسیار کمی دارد و در منطقه ،نسبت به سایر کشورها، از مزیت نسبی برخوردار است
Image result for ‫کنگره بین المللی لابراتواری پروتزهای دندانی‬‎

دکترهوشنگ کبریایی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت:هدف این کنگره تبادل دانش و تکنیک های نوین دندانسازی ،مبادلات تجاری و بالا بردن ضریب امنیت و صلح درمنطقه می باشد.

وی اظهارداشت :این کنگره با بیش از 30 سخنرانی علمی و کارگاه آموزشی و برگزاری نمایشگاه مواد و تجهیزات لابراتواری از30 شهریورتا دوم مهردرتهران درحال برگزاری است . کبریایی درباره اهداف برگزاری این کنگره نیزگفت: شایان ذکراست که کشورمان ایران در زمینه ی خدمات دندانپزشکی و دندانسازی با علوم وتکنولوژی دنیا، فاصله ی بسیار کمی دارد و در منطقه ،نسبت به سایر کشورها، از مزیت نسبی برخورداراست.ضمن اینکه همجواری ایران با کشورهای منطقه به لحاظ اشتراکات ارتباطی،فرهنگی ، زبانی، قومیتی و اجتماعی و نیز وجود زیرساخت های بسیارخوب مثل خطوط جاده ای،هوایی و دریایی و همچنین وجود وسایل ارتباط جمعی و امکانات آموزشی، همین طورهدف های موجود در بخش دندانپزشکی ودندانسازی در آن کشورها ،برای ما مزیت نسبی ایجاد کرده است.

دبیراجرایی دومین کنگره بین المللی لابراتواری پروتزهای دندانی گفت: در سال گذشته بابرگزاری اولین کنگره ی لابراتواری پروتزهای دندان، توسط ماهنامه ی بین المللی دندانسازان حرفه ای و دعوت از همکاران افغانی و عراقی، خوشبختانه، این ارتباط ادامه یافته و منجر به برگزاری دوره های آموزشی و عملی در ایران شده است .ضمن اینکه ما معتقدیم با توجه به سطح علمی وآموزشی و امکانات موجود در کشورمان، می توانیم با کشورهای منطقه برنامه های آموزشی ومبادله استاد برای تبادل تکنیک های نوین دندانسازی داشته باشیم. که این مهم علاوه بر صادرات خدمات آموزشی با توجه به تقاضای آنان ،برای تجهیزات و مواد دندانپزشکی و لابراتواری ، منجر به صادرات توانمندی های تولید و همچنین برای تجار وارد کننده، که نمایندگی کمپانی های خارجی را برای منطقه ی خاور میانه دارند،منجر خواهد شد تا مبادلات تجاری و اقتصادی خوبی نیز برقرار گردد وبرای کشورمان نیز ارزش افزوده ای ایجاد نماید .

وی بیان کرد: مسیر ارتباطی که ماهنامه بین المللی دندانسازان حرفه ای در صدد ایجاد آن است ، در حال حاضر، یکی، برگزاری کنگره های علمی داخلی و منطقه ای است و دیگری؛ انتشار مجله به زبان های کردی و عربی است. که اولین شماره زبان کردی مجله مصادف با عید سعید قربان چاپ گردید ودر کردستان عراق توزیع شد . همچنین در کشور افغانستان نیز به دلیل همجواری مشترک ،مجله به طور مداوم در حال انتشار وارسال است و ما امیدواریم با ایجاد ابزار ارتباطی بتوانیم توانمندی های علمی، آموزشی وتولیدات پزشکی ودندانپزشکی و امکانات جذب سرمایه گذاری دو سویه در کشور های منطقه را ایجاد نماییم ، که علاوه بر مبادلات اقتصادی و تجاری، ضریب امنیت منطقه و صلح پایدار را به ارمغان خواهد آورد.

کبریایی در پایان افزود: ماهنامه تخصصی دندانسازان حرفه ای با دعوت از مدیر عامل انتشاراتQuintesence؛بزرگترین انتشارات علمی دنیا در زمینه ی دندانپزشکی در این کنگره، قصد دارد با ارتباطات بین المللی گام های بلند تری را بردارد.

گفتنی است دراین کنگره، آقای صامت پیشکسوت حوزه ی پروتز های دندانی و دندانسازی، سخنرانانی از کشورهای آلمان، افریقای جنوبی ،اکراین، و هیئت های شرکت کننده از کردستان عراق،افغانستان وآذربایجان نیزحضوردارند.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: