کد خبر: ۱۲۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 21
شفا آنلاین>سلامت>قرار است اعضای سازمان ملل با امضای یک بیانیه 'مهم'، برای کمک به مقابله با تهدید مقاومت عوامل بیماریزا در برابر آنتی بیوتیک ها اقدام کنند.

 به گزارش شفا آنلاین، خطر ناشی از مقاومت ضدمیکروبی (AMR) برای پزشکی مدرن، افزایش آگاهی مردم جهان و اقدام هماهنگ در این زمینه را می طلبد.
در صورتی که آنتی بیوتیک ها به دلایل مختلف تاثیر خود را از دست دهند، در آن صورت انجام فرآیندهای مهم پزشکی از جمله جراحی روده، سزارین، تعویض مفصل و شیمی درمانی بسیار خطرناک می شوند.
مقامات بهداشتی در سراسر جهان در خصوص مقاومت فزاینده میکروب های مضر در برابر داروهای ضد میکروبی به شذت ابراز نگرانی کرده اند.
آنتی بیوتیک ها بهترین دسته از این داروهای شناخته شده هستند اما داروهای دیگری نیز مانند داروهای ضد ویروسی و ضد مالاریا و ضد قارچ وجود دارند.
بیانیه یاد شده قرار است توسط مقامات 193 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک امضاء شود که بر اساس آن، هر امضاء کننده می پذیرد که سیستم های نظارتی و کنترل کننده ای را در زمینه مصرف و فروش داروهای ضد میکروبی برای انسان ها و حیوانات ایجاد کند و دستیابی به روش های نوآورانه را برای ساخت آنتی بیوتیک های جدید و افزایش آگاهی در زمینه چگونگی پیشگیری از عفونت های مقاوم به دارو، ترویج کند.
هر سال حدود 700 هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به عفونت های مقاوم به دارو مانند سل، ایدز و مالاریا جان خود را از دست می دهند.
در صورتی که اقدامی در این زمینه اتخاذ نشود، عفونت های مقاوم به دارو تا سال 2050 احتمالا سالانه 10 میلیون نفر را به کام مرگ می کشانند.
برچسب ها: مقاومت ، پزشکی ، سزارین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: