کد خبر: ۱۲۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 21
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تولید پلاسمای داخلی از نظر اقتصادی کاهش هزینه‌های کشور را به همراه دارد.
به گزارش شفا آنلاین،پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: برای رسیدن به خودکفایی در صنعت پلاسما (پس از پلاسما و تبدیل منشأ آن به پلاسمای دیگر) که هم از بعد مادی و هم از بعد علمی بر سلامت جامعه تأثیر مهمی دارد، برنامه‌ریزی‌هایی صورت داده‌ایم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور یادآور شد: ما از ظرفیت 400 هزار لیتری در زمینه تولید پلاسما برخورداریم که 200 هزارتای آن از پلاسمای بازیافتی تولید و 200 هزارتای دیگر در مراکز اهدای پلاسما و تحت نظارت سازمان غذا و دارو و سازمان انتقال خون تولید می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس سازمان بهداشت جهانی کسانی که بیش از 600 هزار لیتر از پلاسما داشته باشند می توانند درخواست سند پلاسما کنند.

پور فتح الله درباره بخش خصوصی اظهار داشت: از بخش خصوصی درخواست مشارکت در سرمایه‌گذاری سند و پالایشگاه پلاسما را داریم که البته در این زمینه نیز مذاکرات خوبی انجام شده اما رضایتبخش نبوده و ما درصدد معرفی ماده خام پلاسما هستیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در پایان یادآور شد: صنعت پلاسما باید به بخش خصوصی واگذار شود و ما تولید ماده خام آن را تضمین کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: