کد خبر: ۱۲۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 19
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که میزان پرخاشگری و تهاجمی بودن افراد را می توان از نحوه راه رفتن آنها تشخیص داد.

به گزارش شفا آنلاین، این تحقیق که توسط محققان دانشگاه 'پورتسموث' در انگلیس انجام شده است می تواند در پیشگیری از جرایم مفید باشد.
هدف از انجام این تحقیق که در مجله Nonverbal Behavior منتشر شده است، استفاده از فناوری های تجزیه و تحلیل راه رفتن برای نشان دادن رابطه میان راه رفتن و شخصیت است.
لیام ساتچل از بخش روان شناسی دانشگاه پورتسموث و همکارانش دراین مطالعه محور توجه خود را بررابطه میان پنج ویژگی شخصیت 'برونگرایی'، 'سازشکاری'، 'گشودگی'، 'مسئولیت پذیری' و 'روان رنجوری' با راه رفتن متمرکز کردند.
این پنج صفت با هم می توانند به ترسیم نقشه نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان کمک کند.محققان همچنین رابطه میان راه رفتن و پرخاشگری را بررسی کردند.
بعلاوه محققان حرکت بیولوژیکی فرد را تجزیه و تحلیل کردند تا تعیین کنند که آیا رابطه بالقوه ای میان حرکت و نیت فرد برای شرکت در رفتار پرخاشگرانه وجود دارد یا نه.
در مجموع 29 شرکت کننده برای ارزیابی شخصیت استخدام شدند. محققان با استفاده از فناوری ردیابی حرکت ، نحوه راه رفتن این افراد با سرعت طبیعی را بر روی یک تردمیل ثبت کردند.فناوری ردیابی حرکت حرکات انسان را ثبت می کند. محققان حرکات قفسه سینه، لگن و نیز سرعت راه رفتن را نیز تجزیه و تحلیل کردند.
یافته های این مطالعه نشان داد که حرکت شدید هر دو قسمت بالاتنه و پایین تنه انسان در هنگام راه رفتن نشان دهنده این است که فرد دارای شخصیت پرخاشگر است.
همچنین در میان مردان ارتباط اندکی میان سرعت راه رفتن و پرخاشگری مشاهده شد اما هیچ ارتباطی در این زمینه برای زنان دیده نشد.شواهد مشاهده شده نشان می دهند که شخصیت فرد با نحوه راه رفتن وی ارتباط دارد.
جنبه های راه رفتن مانند حرکت نسبی میان بالاتنه و پایین تنه، حرکت تنها بالاتنه و حرکت تنها پایین تنه و سرعت راه رفتن با خصیصه های مختلف شخصیت فرد ارتباط دارد.
افرادی که پرخاشگری فیزیکی بالایی گزارش دادند، حرکت نسبی بیشتری میان قسمت بالاتنه و پایین تنه آنها وجود داشت. اما حرکت شدید تنها شانه و یا لگن نشان دهنده پرخاشگری نیست. این در حالی است که حرکت نسبی بالاتنه و پایین تنه نشان دهنده شخصیت پرخاشگر است.
مردم معمولا می دانند که رابطه ای میان راه رفتن با تکبر و روانشناسی وجود دارد. این تحقیق شواهد تجربی برای تایید این موضوع ارائه می دهد که شخصیت انسان را در نحوه راه رفتن وی آشکار می شود.
برچسب ها: محققان ، سلامت ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: