کد خبر: ۱۲۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 18
معاون توسعه وزارت بهداشت:
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشنهاد تشکیل سازمان ملی اورژانس منتظر تصویب مجلس است.
به گزارش شفاآنلاین : علی صدرالسادات روز یکشنبه در مراسم چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس در سالن همایش های رازی افزود: برای توسعه ناوگان هوایی اورژانس نیز قرار است ، شرکت هوایی اورژانس در وزارت بهداشت تاسیس شود.
وی همچنین از خرید شناورهای جدید برای تجهیز ناوگان اورژانس دریایی خبر داد.
صدرالسادات اضافه کرد: وزارت بهداشت از افزایش نیروهای اورژانس کشور حمایت می کند و برای این کار هم مجوز جدید استخدام گرفته ایم و هم از اجازه جذب نیرو به صورت غیر رسمی را به همه مراکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور می دهیم.
وی گفت: امیدواریم با جذب نیروهای جدید و خرید امکانات و تجهیزات جدید شیفتهای نیروهای اورژانس نیز کمتر شود و فرسایش نیروهای اورژانس کشور کاهش یابد.
معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت ادامه داد: برای بهبود خدمات رفاهی به نیروهای اورژانس نیز در وزارت بهداشت در تلاش هستیم و امیدوارم بتوانیم در این زمینه نیز سربلند باشیم.
در ادامه این مراسم از کتاب یادنامه شهدا و درگذشتگان اورژانس کشور با حضور ایرج حریرجی قائم مقام وزیر بهداشت رونمایی شد.
پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خدمات اورژانس کشور مستقیم و غیر مستقیم با جان مردم سر و کار دارد، افزود: بنابراین باید تلاش کنیم که با کار جهادی و ایثار بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم، وضعیت اورژانس کشور اکنون مطلوب است اما عالی نیست و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت دانشگاهها و حمایت از پایان نامه ها و تاسیس مرکز آموزشی فوریتهای پزشکی کیفیت خدمات اورژانس را ارتقا دهیم و قطعا این کار به کاهش تلفات و مرگ و میرها در کشور کمک می کند.
وی گفت: در این راه نیازمند همراهی و کمک همه مسئولان هستیم، تلاش ما این است که مشکلات معیشتی نیروهای اورژانس را بر طرف کنیم، ناوگان موتورآمبولانس را در شهرهای با ترافیک بالا توسعه دهیم، مراکز اورژانس هوایی را بیشتر کنیم و با تغییر ساختار اورژانس کشور این سازمان را چابک تر و پرتلاش تر کنیم و برای رسیدن به این اهداف نیازمند مدیریت جهادی و ایثارگرانه هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: