کد خبر: ۱۲۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 18
شفا آنلاین>اجتماعی> هدف من مطالعه روی انتقال شدید بیماری‌های هپاتیت C و ویروس HIV در زندان‌ها است. به علت شرایط نامطلوب در این محیط، زندانیان زیادی سالانه دچار این بیماری‌ها می‌شوند و خانواده خود را هم مبتلا می‌کنند.
من در کشورهای زیادی توانستم روی مبتلایان در زندان‌ها یا محیط‌های نامناسب دیگر تحقیق کنم و در ایران هم یک دستیار تحقیقاتی داشتم که آمار این بیماران و همچنین وضعیت سلامتی آنها را به من می‌داد.

       به صورت کلی حدود یک و نیم میلیون نفر در جهان به ویروس هپاتیت C مبتلا هستند و نیم میلیون نفر هم به HIV.

       این تعداد به قدری بالا است که حجم زیادی از تحقیقات را طلب می‌کند. در سال 2006 بود که تحقیقاتم، من را به جنوب تهران کشاند و توانستم با کمک همکاران ایرانی، یک کلینیک تحقیقاتی به راه بیندازیم تا روی این بیماران مطالعه کنیم. در ابتدا شش ماه نخست فقط روی زنان مطالعه کردیم و وضعیت آنها را تحت نظارت داشتیم و روی داوطلبین آزمایش کردیم تا ببینیم بیماران زن، تحت تاثیر متادون بهتر می‌شوند یا خیر. نتایج همه این تحقیقات در کتابی که من منتشر کردم و ترجمه فارسی آن هم در ایران به چاپ رسیده است، بیان شده.

 اما باید بگویم آنچه روی کاغذ آمده، داستان حقیقی را به طور کامل نمی‌تواند بیان کند. از آنجایی که این تحقیقات و نتیجه آنها برای من اهمیت زیادی داشت، کتابی با نام «یک فنجان چای با فرشتگان رانده شده» نوشتم که داستان چهار زن است که به کلینیک ما مراجعه می‌کردند. با آنها در حین درمان و پس از گذراندن دوره، صحبت کردم و تفصیل آنها را در این کتاب آورده‌ام. این کتاب داستان جالب زندگی این چهار نفر است و می‌تواند برای کسانی که به دنبال پیشرفت زندگی زنان هستند، خبر خوبی باشد. با این همه کلینیک تحقیقاتی که در آن بودم، به نام کلینیک پرسپولیس در حال حاضر بسته شده است و من هم علت آن را نمی‌دانم.
کیت دولان
مدیر تحقیقات ملی مواد مخدر و الکلی در استرالیا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: