کد خبر: ۱۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاههای علوم پزشکی کشورمان با وجود قابلیت های بسیار این دانشگاهها محدود است.

به گزارش شفا آنلاین،باقر لاریجانی روز چهارشنبه در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده دندانپزشکی مشهد افزود: این در حالی است که اکنون حدود 72 هزار دانشجوی خارجی در رشته های علوم پزشکی در کشور ترکیه که نزدیک ایران قرار دارد، تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: بین المللی سازی دانشگاههای علوم پزشکی از اهداف و برنامه های در حال اجراست ، چرا که اکنون از پتانسیل های آموزشی کشور در حوزه پزشکی در سطح وسیع استفاده نمی شود که برای حل این معضل اعتبار بخشی بین المللی برای 17 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور در حال انجام است.
وی با یادآوری فعالیت 65 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور افزود: هم اکنون 250 هزار دانشجو در این دانشگاهها در دو بخش دولتی و غیر دولتی مشغول تحصیل هستند و 20هزار عضو هیات علمی تدریس دانشجویان را برعهده دارند.
لاریجانی بیان کرد: در حال حاضر به طور میانگین در هر استان کشور حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد و تلاش بر این است که توسعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور بر اساس جمعیت منطقه و شاخص های مربوطه باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر در رشته علوم پزشکی رقابت ها زیاد بوده و صندلی خالی نداریم، چراکه استعدادهای درخشان در گروه پزشکی بیشتر از سایر گروههای تحصیلی است.
وی با بیان اینکه 50 درصد مسئولیت وزارت بهداشت در حیطه آموزش پزشکی است، گفت: جایگاه دانشگاههای علوم پزشکی کشور بر اساس آخرین رتبه بندیهای جهانی مانند آی.اس.آی به 20 رسیده است.
وی ادامه داد: کشور ایران در تولیدات علمی در دو دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته است و به ویژه در زمینه دندانپزشکی تولید علمی در جایگاه مطلوبی قرار داریم.
وی خاطر نشان کرد: گسترش دانشکده های دندانپزشکی در کشور بر اساس طرح آمایش سرزمین ساماندهی شده و در سالهای اخیر دانشکده جدید دندانپزشکی در کشور تاسیس نشده است، مگر دانشکده هایی که موافقت اصولی از قبل داشته اند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: نهادینه سازی بسته تحول در حوزه آموزش طی 18 ماه گذشته از اقدامات در حال اجراست.
لاریجانی ادامه داد: در حوزه آموزش عالی دانشگاهها باید بر اساس دانش بنیان بودن، پاسخگویی با نیازهای کشور، ماموریت گرا بودن، هدفمند با توسعه، گسترش اخلاق حرفه ای، بین المللی سازی و مجازی سازی گام بردارند.
وی ادامه داد: هم اکنون 25 درصد مدارک دانشگاهی در دنیا حضوری است و بخش زیادی از تحصیل علم به صورت مجازی است.
پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده دندانپزشکی مشهد با حضور بیش از یک هزار دندانپزشک دانش آموخته این دانشکده و کارکنان دانشکده دندانپزشکی مشهد برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: