کد خبر: ۱۲۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>سلامت>وزیر یهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: فقط 4 درصد دارو های مصرفی مردم ایران خارجی است اما همین مقدار، 30 درصد از ارزش بازار مالی دارویی کشور را در اختیار دارد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ایران فارما که در مصلای تهران در حال برگزاری است، افزود: هنوز بخش مهمی از بازار دارویی ایران در اختیار بازار خارجی است که امیدواریم با عملکرد شرکت های دانش بنیان و فعالیت دانشمندان جوان ایرانی بتوانیم میزان واردات دارو به کشو را به حداقل برسانیم.

وی افزود: با توجه به فعالیت شرکت های دانش بنیان دارویی و حضور دانشمندان جوان در این شرکت ها، امیدوارم پیشرفت های مهمی با تکنولوژی بالا در کشور داشته باشیم و بتوانیم بازارهای بین المللی را به دست آوریم.
هاشمی افزود: بیشترین موفقیت دانشمندان ایران در تولید داروی پیشرفته در زمینه داروهای نو ترکیب و بایو تکنولوژی است که امیدواریم ضمن پیشرفت در این عرصه در دیگر عرصه های تکنولوژی دارویی نیز پیشرفت کنیم .
هاشمی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) تهران گفت: در این نمایشگاه تمام شرکت های دارویی از جمله شرکت های دانش بنیان حضور دارند و حضور شرکت های توزیع کننده دارویی فرصت خوبی است که این شرکت ها خود را معرفی کنند.
دومین نمایشکاه بین المللی دارو و صنایع وابسته با وسعت 15 هزار متر مربع با حضور 400 شرکت دارویی از جمله 91 خارجی و 60 دانش بنیان از 24 تا 26 شهریورماه جاری در مصلای تهران برگزار می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: