کد خبر: ۱۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفا آنلاین>اجتماعی>هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا درزمانی‌که به‌طور غیرمنتظره‌ای مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه یازده سپتامبر را ترک می‌کرد، پیش از سوارشدن به خودرو از حال رفت.
  به گزارش شفا آنلاین،  ویدیویی از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد او که در انتظار خودرو به ستونی تکیه داده و اطرافیانش دست وی را گرفته‌اند با رسیدن خودرو درحالی‌که سعی می‌کند با کمک محافظانش وارد خودرو شود ناگهان از حال می‌رود. پس از بیش از یک ساعت سکوت رادیویی، سرانجام ستاد انتخاباتی کلینتون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که او در جریان مراسم گرمازده شده بود.

       نیک مریل، سخنگوی کلینتون گفت: «هیلاری کلینتون صبح روز یکشنبه در پانزدهمین مراسم بزرگداشت قربانیان حملات یازده سپتامبر برای ادای احترام به قربانیان این حادثه به مدت یک ساعت و سی دقیقه در این مراسم حضور یافت. در طول مراسم کلینتون احساس گرمازدگی کرد و آب بدنش را ازدست‌داده بود. سپس تصمیم گرفت به آپارتمان دخترش برود و درحال‌حاضر حال وی مساعد است.»

        اما یک شاهد عینی گفت که کلینتون درحالی‌که تلوتلو می‌خورد و زانوهایش خم‌شده بود در حال سوارشدن به خودرو یکی از کفش‌هایش از پایش افتاد. به گزارش NBC پلیس نیویورک برای یافتن لنگه‌کفش وی به محل واقعه فرستاده شد.

       بعد از این‌که کلینتون مراسم را ترک کرد برای مدتی از خروج خبرنگاران از مراسم جلوگیری شد. دو ساعت بعد کلینتون از آپارتمان دخترش چلسی کلینتون بیرون آمد و گفت که حالش خوب است. او رو به خبرنگاران که روبه‌روی خانه دخترش ایستاده بودند فریاد زد: «امروز یک روز زیبا در نیویورک است.» و درحالی‌که با یک دختر جوان عکس می‌انداخت به جمعیتی که برایش هورا می‌کشیدند گفت: «خوشبختانه حالم بسیار خوب است. از همه شما متشکرم.» و سپس سوار خودرویش شد.

        یکی از سخنگوهای کلینتون گفت که وی برای استراحت به سمت خانه‌اش در چاپاکووا حرکت کرده و برادرش بیل کلینتون که در مراسم شرکت نکرده بود در خانه منتظر او است. این واقعه در حقیقت به نگرانی‌ها در مورد سلامتی کلینتون ۶۸ ساله می‌افزاید. پیش‌ازاین نیز وی در سخنرانی روز کارگر در ایالت اوهایو به دلیل سرفه‌های شدید مجبور به توقف نطق خود شده بود که نشان از وخیم‌تر شدن حال وی می‌داد. به گفته پزشک کلینتون وی مبتلا به ذات‌الریه است و تحت درمان با آنتی‌بیوتیک قرار دارد. به کلینتون توصیه شده است که استراحت کند و برنامه پیکار انتخاباتی‌اش را تغییر دهد.

        وقتی از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا درباره واقعه پرسیده شد وی کاملا اظهار بی‌اطلاعی کرد. ترامپ در هفته‌های گذشته با نشانه گرفتن مشکلات مغزی کلینتون که در سال ۲۰۱۲ رخ داد، به‌شدت صلاحیت وی را برای پست ریاست جمهوری آمریکا زیر سوال برده بود.

سوابق پزشکی هیلاری کلینتون
       سن بالای هر دو نامزد امسال ریاست‌جمهوری آمریکا،‌ ترامپ ۷۰ ساله و کلینتون ۶۸ ساله است، باعث شده است وضعیت سلامت آن دو به موضوعی مهم در پیکارهای انتخاباتی بدل شود. کلینتون موضوعات مربوط به‌سلامت شخصی‌اش را همیشه بسیار خصوصی نگه‌داشته است. در سال ۱۹۹۸ او دچار لخته خونی در وریدهای عمقی ساق پای راستش (DVT) شد، عارضه‌ای که بعدها آن را «ترسناک‌ترین لحظه زندگی‌اش» خواند. در آن هنگام که بیل کلینتون همسر او رئیس‌جمهور بود، کاخ سفید اطلاعات چندانی درباره وضعیت اضطراری پزشکی بانوی اول که به‌صورت سرپایی در مرکز ملی پزشکی نیروی دریایی درمان می‌شد، منتشر نکرد. اما بعدها کلینتون آن را مهم‌ترین حادثه‌ای خواند که تا آن زمان ازلحاظ سلامت برایش رخ داده بود. او یک‌بار دیگر در سال ۲۰۰۹ دچار لخته خون در وریدهای پا شد که تازه همین اواخر ماجرای آن آشکار شد. سومین لخته خون کلینتون در سال ۲۰۱۲ این بار در وریدهای جمجمه‌اش – سینوس وریدی عرضی- رخ داد که به‌قدری جدی بود که امکان پنهان‌کاری درباره آن وجود نداشت. او چندین روز را در بیمارستان دانشگاه کلمبیا بستری بود و بیل کلینتون گفت شش ماه طول کشید تا او بهبودی کامل یافت.

       این پنهان‌کاری تا روز مراسم یازده سپتامبر امسال ادامه یافت. پس از خروج ناگهانی کلینتون از مراسم، پزشکش، لیزا بارداک، آشکار کرد که او دچار ذات‌الریه است که هفته پیش تشخیص داده شده و تحت درمان با آنتی‌بیوتیک است. به گفته پزشک او، ترکیب گرما و آنتی‌بیوتیک‌های قوی باعث شد که از دچار عدم تعادل شود و از حال برود. روشن نبودن دقیق سابقه پزشکی کلینتون ارزیابی سلامت کلی او را مشکل می‌کند. کلینتون با توجه به سابقه لخته‌شدن خون در وریدهای عمقی پا روزانه داروی ضدانعقاد یا رقیق‌کننده خون وارفارین یا کومادین مصرف می‌کند و لازم است به‌طور مکرر وضعیت انعقادی خونش آزمایش شود.

       در این مورد اخیر هم ابتدا سخنگویان کلینتون ابتدا گفتند او احساس گرمای بیش‌ازحد می‌کرده است. اما بعد سخنان پزشکش روشن کرد که او دو روز است با تشخیص ذات‌الریه آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کند و دچار کم‌آبی بدن و استرس گرمایی شده است. پزشکان می‌گویند که عوارض ناشی از استرس گرما که از گرفتگی عضلات تا غش کردن متفاوت است در بزرگ‌سالان سالمند نسبتا شایع است و اگر علائم آن گذرا باشد، مایه نگرانی جدی نیست و بیماری‌های دیگر مانند ذات‌الریه هم یقینا می‌توانند در تشدید این علائم نقش داشته باشند.
منبع:Fox news
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: