کد خبر: ۱۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
نوبخت عنوان کرد؛
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تشکیل کمیته مشترک سازمان نظام پرستاری با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : دکترعلی نوبخت در نشست صمیمانه با هیئت رئیسه شورای عالی و مسئولین سازمان نظام پرستاری، بر ضرورت ارتباط بیشتر کمیسیون بهداشت و درمان با سازمان نظام پرستاری تاکید نمود و جهت تسهیل در این ارتباط نوید تشکیل کمیته مشترک متشکل از نمایندگان کمیسیون و نمایندگان سازمان نظام پرستاری را داد.

وی اظهار داشت: با تشکیل این کمیته در آینده نزدیک ، نظام پرستاری می تواند مشکلات جامعه پرستاری کشور که به سهولت در این کمیته طرح و بعد از اقدمات کارشناسی در کمیسیون در صورت نیاز در صحن مجلس طرح نماید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اشاره به انسجام جامعه پزشکی و پرستاری در قبل از اجرای طرح کارانه و زمانی که همه فارغ از بحث مالی در قالب تیم فقط دغدغه مردم و بیماران را داشتند، عنوان کرد: ارائه خدمات با انگیزه مالی که در دهه ۷۰ وارد نظام سلامت شد آفتی بود که خدمات سلامت را به بیراهه کشاند.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت ضمن اینکه بخشی از مشکلات مردم در موضوع پرداخت ها را حل کرد ولی مشکلاتی از جمله تحمیل بار مالی سنگینی در پی داشت که هم اکنون باعث معوقات چندین ماهه در دانشگاه های علوم پزشکی شده است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با کمک سازمان برنامه و بودجه، قرار شد برای جبران معوقات وزارت بهداشت ۸ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت به بیمه سلامت تزریق نماید.

نوبخت بر رعایت عدالت در پرداخت های نظام سلامت تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم نمود که فاصله پرداختی بین گروه های پزشکی و پرستاری به شکل منطقی برقرار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار امیدواری نمود که انسجام بین جامعه پزشکی و پرستاری بیش از پیش برقرار شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: