کد خبر: ۱۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیر بهداشت از متخصصین قلب و عروق به عنوان نجات بخش ترین گروه پزشکی نام برد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی سه شنبه شب در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق در مرکز همایش های برج میلاد تهران، افزود: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران بالاست و از این جهت حتی می‌توان گفت رکورددار هستیم.


وی از متخصصین قلب و عروق به عنوان نجات بخش ترین گروه‌های پزشکی نام برد و گفت: رشته قلب و عروق در ایران جایگاه مناسبی در جهان دارد. 

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که دولت باید از رشته قلب و عروق حمایت و برای آن هدف گذاری کند، افزود: طی سه سال گذشته اقدامات زیادی در زمینه بیماری های قلبی صورت گرفته و در حدود ۵۰ بیمارستان به تجهیزات این رشته پزشکی مجهز شده اند.

هاشمی ادامه داد: از برنامه‌های ما این بوده که طی ۱۰ سال آینده عوارض و خطرات بیماری‌های قلب و عروق را تا ۲۵ درصد کاهش داده و بر همین اساس دو داروی جدید درمان بیماری‌های قلبی عروقی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی گفت: ۵۰ درصد به تخت های ویژه کشور طی دو سال گذشته اضافه شده و امیدواریم طی یک سال و نیم آینده آن را به مرز صد در صد برسانیم هرچند که اصل کار در زمینه کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری از بروز بیماری است

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر حاشیه شهرها تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته است، افزود: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک بهورز آقا و یک بهورز خانم فعالند. همچنین به ازای هر ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت داریم.

هاشمی همچنین گفت: در حال حاضر برای ۵۱ میلیون نفر در کشور پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده ایم و ۹۵ درصد مردم دفترچه بیمه درمانی دارند.

هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ۹۵ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: