کد خبر: ۱۲۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 13
شفا آنلاین>سلامت>مسئول استاندارد خدمت و تعرفه کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو از ارتقای شاخص های بیمارستان با تحقق اعتبار بخشی در این بیمارستان ها خبر داد و گفت: اعتباربخشی رویه ای برای پیشبرد بهتر ضوابط و خدمات بیمارستانی است.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر فاطمه خیرخواه ، افزود: به همین دلیل برای پیشبرد بهتر این فرآیندها باید از روش های مختلفی سود برد تا اهداف ارتقای بیمارستان ها تحقق یابد.
وی تصریح کرد: چند سالی است که سازمان غذا و دارو با امید بهبود نحوه ارائه خدمات کالاهای تحت پوشش، ارتقای ضوابط کالاهای سلامت و معتبر سازی کاربردهای هر یک از خدمات، کارکنان، محیط، فضا و امکانات اولیه ارائه خدمت بیماران را در برنامه های خود مورد نظر قرار داده است.
خیرخواه ادامه داد: کالاهای سلامت شامل دارو، ملزومات، تجهیزات پزشکی، فرآورده های ضد عفونی کننده ، فرآورده های خوراکی و یا تکمیل کننده درمان با نظارت سازمان غذا، دارو است.
مسئول استاندارد خدمت و تعرفه کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این زمینه، ارتقای خدمات اقلام مذکور با اشکالی موثر برای بیماران نیارمند و مصرف کنندگان نهایی کشور است.
خیرخواه اضافه کرد: تلاش ما نیز همواره بر این بوده است که با ارتقای ضوابط خدمات، در موارد نامبرده شده بیش از پیش به بیماران و نیازهایشان نزدیک شویم.
وی یادآور شد: برای نظارت بر ارائه خدمات در بیمارستان ها و مراکز درمانی، بخش های مختلفی سهیم بوده و بخشی از آن مربوط به نظارت بر خدمات توسط حوزه مدیریت، تامین منابع و اهداف مربوطه آن است. همچنین بخش دیگر آن نظارت جمیع خدمات ارائه شده به بیماران برای اهداف بهداشتی و درمانی را پوشش می دهد.
مسئول استاندارد خدمت و تعرفه کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر توجه به بهبود و ارتقای استانداردهای ملی خدمات کالاهای سلامت در سطح مصرف در کشور ما احساس می شود.
خیرخواه یادآور شد: اعتباربخشی می تواند امکاناتی را فراهم کند که بیمارستان ها با توجه به امتیازاتی که از آن کسب می کنند و با در نظر گرفتن اولویت کاری به سوی اهداف نشانه گذاری شده برای بهبود حرکت کند.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم برای نسبت امتیازدهی مربوط به خدمات بهینه کالاهای سلامت در سطح بیمارستان ها، امتیاز بیشتری قائل شویم و شاخص های دارای امتیاز بهتر و بیشتر را در قالب مجموعه امتیازهای اعتباربخشی قرار دهیم.
قرار است به زودی نسل جدید اعتباربخشی و ارزیابی بیمارستان های کشور ابلاغ شود؛ با اجرای این دستورالعمل، ایمنی بیماران در بیمارستان ها افزایش یافته و هزینه های اضافه و القایی به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
برچسب ها: بیمارستان ، سازمان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: