کد خبر: ۱۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پزشکان فرانسوی می‌گویند ایزابل دینوآر، دریافت‌کننده نخستین پیوند صورت در جهان در ۴۹ سالگی درگذشته است.
  بیمارستان دانشگاهی آمینس – پیکاردیک که این جراحی بی‌سابقه در نوامبر سال ۲۰۰۵ در آن انجام گرفت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دینوآر در ۲۲ آوریل ۲۰۱۶پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشته است.

       بر اساس این بیانیه، به تقاضای بستگان دینوآر، اعلامیه درگذشت او در مطبوعات منتشر نشد تا حریم شخصی خانواده‌اش حفظ شود. این بیمارستان واقع در شمال فرانسه در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کردند که علت مرگ دینوآر به عوارض درازمدت جراحی‌اش مربوط بود. خانم دینوآر در سال‌های پس از پیوند دچار مواردی از عفونت شد و برای جلوگیری از رد بافت پیوندی داروهای مهارکننده ایمنی دریافت می‌کرد.

       دینور در زمستان گذشته دچار عارضه رد پیوند شد و توان استفاده از بخشی از لبش را از دست داد.

       در ارزیابی که در بهار امسال منتشر شد، آشکار کرد که او دچار عود یک تومور بدخیم شده است که در تابستان سال ۲۰۱۵ عمل شده بود. بیانیه بیمارستان می‌گوید عود این تومور را می‌توان از لحاظ علمی به درمان مهارکننده ایمنی او نسبت دارد و می‌افزاید مرگ خانم دینوآر کاملا بیانگر چالش‌های پیوند صورت است.

       جراحان پس از مجروح شدن صورت دینه‌آر به‌وسیله سگش در هنگامی‌که او ۳۸ ساله بود، پیوند صورت را بر روی انجام دادند.

       این پیوند بی‌سابقه در زمان انجامش بحث‌برانگیز شد و برخی از متخصصان درباره اخلاقی بودن پیوند صورت به خانم دینوآر پیش از تلاش برای انجام جراحی ترمیمی ابراز تردید کردند.

       دو جراح فرانسوی، دکتر ژان- میشل دوبرنار و دکتر برنار دواشل معالج دینوآر در آن زمان به جای انجام جراحی ترمیمی معمول، تصمیم گرفتند که با بخیه زدن بینی، چانه و دهان از یک اهداکننده مرگ مغزی‌شده عمل پیوند صورت را بر روی او انجام دهند.

       دکتر دوبرنار در پاسخ به منتقدان گفته بود که ترمیم جراحات صورت با جراحی‌های کلاسیک ناممکن یا دست کم بسیار مشکل بود. دوبرنار و دواشل پیش از عمل به دینوآر گفته بودند که فقط ۳۳ درصد احتمال دارد پیوند صورت به او موفق شود.

       از هنگام پیوند صورت خانم دینوآر تاکنون۳۶ عمل پیوند صورت جهان انجام شده است و شش نفر از این بیماران درگذشته‌اند.
New York Times

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: