کد خبر: ۱۲۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان سلامت بار دیگر هشدار دادند که بحران جهانی غذا باعث شده فرهنگ تغذیه‌ای افراد تغییر کند و به مصرف خوراکی‌های ناسالم روی آورند.
به گزارش شفا آنلاین، با افزایش بی‌سابقه قیمت مواد خوراکی در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلیون‌ها نفر از مردم جهان استطاعت مالی برای پرداخت هزینه خوراکی‌های سالم، سنتی و غیرصنعتی را نداشته و در نتیجه میزان مصرف خوراکی‌های ناسالم موجود در رژیم‌های غذایی غربی افزایش یافته است؛ خوراکی‌هایی که مملو از مواد قندی، چربی و نمک هستند.

مطالعه چهار ساله انجام شده در ۱۰ کشور جهان حاکی از آن است که افزایش ناگهانی و بی‌ثباتی در قیمت خوراکی‌های اصلی و پایه، موجب تغییر در فرهنگ تغذیه‌ای مردم شده است.

همچنین مردم کشورهایی از جمله کنیا، بولیوی، اندونزی، پاکستان، ویتنام و زامبیا مجبور بوده‌اند برای تامین هزینه‌های مربوط به خرید مواد خوراکی، بیشتر کار کنند و زمان کمتری برای گذراندن با افراد خانواده دارند.

علاوه بر این زنان نیز مجبور شده‌اند در مشاغلی سخت و ناامن کار کنند تا هزینه‌های خانواده را تامین نمایند و به دلیل نداشتن فرصت کافی برای طبخ غذا به فست‌فودها روی آورده‌اند. همچنین کودکان و نوجوانان از مصرف انواع خوراکی‌های فرآوری شده استقبال کرده‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، علاوه بر اینها پدیده تند و سرپایی غذا خوردن در بین مردان ساکن در کشورهایی با اقتصادهای در حال رشد افزایش یافته چراکه برخی از آنان در شهرهای محل سکونت خانواده‌هایشان زندگی نمی‌کنند و برخی دیگر نیز بیرون از خانه غذا خوردن را ترجیح می‌دهند.

برچسب ها: خوراکی ، سلامت ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: