کد خبر: ۱۲۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 07
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم‌مقام و معاون وزیر بهداشت گفت: 23.6 درصد از جامعه نشانگاهی از اختلالات روانی دارند که افسردگی، اعتیاد و بیماری مزمن روانی بخشی از این اختلالات خطرناک است و باید برای نشاط اجتماع و کم کردن این دغدغه‌ها تلاش کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدهادی ایازی در مراسم افتتاحیه اولین مرکز اقامتی مدل طبی زنان و زنان باردار مصرف‌کننده مواد مخدر که امروز چهارشنبه برگزار شد،‌ گفت: مواد مخدر و معتاد و گروه‌های جدید مبتلا شده به این بلای خانمان‌سوز بخشی از واقعیت‌های اجتماعی غیرقابل انکار است. 

وی با بیان اینکه روزی سیگار کشیدن برای خانم‌ها در اجتماع قبح داشت و نابخشودنی بود،‌ افزود: متأسفانه امروز قلیان کشیدن به امری معمول تبدیل شده که بسیار ناراحت‌کننده است. 

ایازی با بیان اینکه متأسفانه تعداد قابل توجه و رو به افزایشی از تولد فرزندان معتاد به دلیل اعتیاد مادر افزایش پیدا کرده، اظهار داشت: درمان مادر معتاد و باردار و زایمان این فرد و سپس درمان این فرزند تازه متولد شده و نگهداری آن و تحویل این کودک به اجتماع امروز برای ما دغدغه جدی شده است.

قائم‌مقام و معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: معتاد متجاهر که مواد مخدر را به صورت علنی در جامعه می‌فروشد قطعاً‌ مجرم است. 

وی با بیان اینکه اصل مشارکت و  اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امر جدی است که دولت و نظام آن را برای تأثیرگذاری بیشتر، مدیریت و حمایت می‌کند افزود: تلاش می‌کنیم در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و صیانت معتاد پس از بهبودی از ظرفیت‌های مردمی بهره بیشتری بگیریم.

ایازی گفت: 23.6 درصد از جامعه نشانگاهی از اختلالات روانی دارند که افسردگی، اعتیاد و بیماری مزمن روانی بخشی از این اختلالات خطرناک است که باید برای نشاط اجتماع و کم کردن دغدغه‌ها تلاش کرد. 

قائم‌مقام و معاون وزیر بهداشت گفت: در غربالگری انجام شده از ایدز در کشور آمار 3 هزار نفری مبتلایان وجود دارد اما آمار ما در این خصوص 100 هزار نفر است که نشان‌دهنده آن است که 70 هزار نفر در جامعه یا نمی‌دانند که ایدز دارند و یا اینکه در غربالگری‌های ما به حساب نیامده‌اند. 

وی در پایان  از همه اقشار جامعه خواست تا با تلاش بیشتر و مشارکت اجتماعی راهکاری را برای رفع دغدغه اعتیاد و آسیب‌های آن در نظر بگیرند تا با کمک همگان این بلای خانمان‌سوز از بین برود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: