کد خبر: ۱۲۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 07
شفا آنلاین>تغذیه>یک کارشناس طب سنتی گفت: نشاسته برخلاف گندم قلیل الغذاست و خوردن حریره‌ای از نشاسته در وعده صبحانه بهترین غذا برای افرادی است که دائم در پشت حلقشان احساس خلط و ترشحات دارند.

به گزارش شفا آنلاین،سید جواد علوی با اشاره به اینکه نشاسته برخلاف گندم قلیل الغذاست و خوردن حریره‌ای از نشاسته تهیه می‌شود، اظهار داشت: بنابراین برای جلوگیری از ریزش نزله‌ها و ترشحات از سر به پشت حلق و سینه‌ها، حریره‌ای از نشاسته مفید است.

به گفته وی بنابراین کسانی که دائم در پشت حلقشان احساس خلط و ترشحات دارند بسیار مفید است و خوب است که حریره‌ای از نشاسته را در وعده صبحانه خود مصرف کنند.

این کارشناس طب سنتی افزود: هندوانه دارای طبیعت سرد و تر است که مولد خون رقیق و بلغم شیرین است و برای کسانی که غلظت خون دارند به شرط رعایت برخی از تدابیر می‌تواند برای آنها مفید باشد.

علوی اضافه کرد: هندوانه و خربزه باید بین دو وعده غذایی خورده شود که نه چندان معده پر باشد و نه چندان معده خالی باشد. زیاده روی در مصرف هندوانه موجب ازدیاد سردی در بدن یا معده, ضعف گوارشی و ضعف نیروی جنسی, درد مفاصل و ... می‌شود.

وی ادامه داد: مصلح هندوانه که اصلاح کننده طبع آن است, گلقند, عسل و سکنجبین است.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: زرده تخم مرغ عسلی یکی از بهترین خوراکی‌ها برای نیرو بخشیدن به سیستم عصبی مرکزی و قلب است، همچنین از بهترین اغذیه برای مادران شیرده و کودکان و افرادی که دوره نقاعت را می‌گذارند است.

علوی یاداور شد: گندم, برنج, گوشت بره, زرده تخم مرغ, ماش, هویج, بادام, سیب, فندق از بهترین موادغذایی برای زنان شیرده است.

برچسب ها: طب سنتی ، نشاسته ، غلظت خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: