کد خبر: ۱۲۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 09
شفا آنلاین>سلامت>آن چه بسیاری از دانشمندان را نگران کرده، مقاوم شدن باکتری‌ها برابر آنتی بیوتیک ها و پدید آمدن سوپر باکتری‌هایی است که انسان را به قبل از دوره کشف پنی سیلین برمی گرداند، زمانی که یک خراش ساده می‌توانست باعث مرگ او شود.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سایت «ایندپندنت»، گروهی از دانشمندان با نوشتن مقاله‌ای در مجله معتبر «ساینس» از سران کشورها خواستند جلسه فوق العاده ای در سازمان ملل برگزار کنند و در مورد کاهش مصرف آنتی بیوتیک تصمیم بگیرند.


چند ماه پیش در بریتانیا یک باکتری پیدا شد که برابر آخرین سد آنتی بیوتیک های موجود هم مقاوم بود و برآورد می‌شود در سال 2050 در نتیجه وجود این میکروب‌ها، سالانه حدود 10 میلیون نفر در جهان جان خود را از دست دهند.


در این مقاله، دانشمندانی از آمریکا، انگلیس و چین نوشتند: «پیشنهاد می‌کنیم مردم هیچ کشوری به طور میانگین در سال بیش از 8.5 دوز روزانه آنتی بیوتیک مصرف نکنند.»


آن‌ها امیدوارند به این ترتیب، مقاومت باکتری‌ها برابر آنتی بیوتیک ها زیاد نشود. با توجه به این که دوز توصیه شده به طور میانگین برای تمام افراد یک کشور است، بنابراین کسانی که بیماری‌های سخت دارند، هم چنان قادر خواهند بود آنتی بیوتیک مورد نیازشان را مصرف کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: