کد خبر: ۱۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>تغذیه> رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل مقادیر زیادی میوه و سبزیجات به مادران باردار توصیه می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از healthline انجمن قلب آمریکا توصیه به خوردن 2 تا 4 فنجان میوه و چهار وعده سبزیجات در روز به زنان باردار می‌کند.


پرتقال: این میوه خانواده مرکبات به جلوگیری از کم آبی بدن در دوران بارداری کمک می‌کند و سرشار از فولات است. فولات از گروه ویتامین ب به جلوگیری از نقایص مغز در نوزاد می‌پردازد. یک پرتقال منبع بزرگ ویتامین ث نیز محسوب می‌شود، آنتی اکسیدانی که از آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کند و برای جذب آهن در بدن مفید است.


انبه: یک منبع بزرگ از ویتامین ث محسوب می‌شود و مصرف یک فنجان از آن ویتامین ث روزانه بدن را تأمین می‌کند. انبه همچنین سرشار از ویتامین آ است. کمبود این ویتامین در دوران بارداری منجر به بروز عفونت‌های تنفسی هنگام تولد می‌شود.


آووکادو: فولات موجود در این میوه بیشتر از سایر میوه‌ها است. ضمن این که منبع بزرگی از ویتامین ث، ویتامین ب، ویتامین کا، فیبر، کولین، منیزیوم و پتاسیم نیز محسوب می‌شود. آووکادو همچنین سرشار از آهن است و به رفع تهوع هنگام بارداری نیز کمک می‌کند، منجر به تسکین گرفتگی عضلات پا که در بارداری شایع است، نیز می‌شود. ضمناً کولین موجود در این میوه برای رشد مغز و اعصاب کودک شما مفید است و از نقایص لوله عصبی و اختلال حافظه در سالهای بعد زندگی کودک جلوگیری می‌کند.


توت: انواع توت‌ها سرشار از کربوهیدرات، ویتامین ث، فیبر، فولات و همچنین مواد مغذی گیاهی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین است. اگر شما مبتلا به دیابت حاملگی هستید، مصرف این میوه که سرشار از کربوهیدرات‌های مفید است، توصیه می‌شود.


سیب: سرشار از فیبر و منبع خوب ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم است. خوردن این میوه در دوران بارداری ممکن است کودک را در سالهای بعدی زندگی از ابتلا به آسم و آلرژی محافظت کند.

 

برچسب ها: میوها ، مادران ، باردار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: