کد خبر: ۱۲۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 06
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا پایان دولت یازدهم ۴۰ بیمارستان را در سطح کشور با بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تخت تحویل دهد.
به گزارش شفا آنلاین، محمد جعفر علیزاده در حاشیه بازدید از بیمارستان جدید در حال احداث بهشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد با توجه به نگاهی که دولت به مقوله ارتقای سطح سلامت شهروندان دارد و نقش بی بدیلی که زیرساخت های فیزیکی بیمارستان ها در توسعه و ارتقا سلامت دارند در سال جاری برنامه ویژه ای طراحی شده به نحوی که جلسات مشترکی با حضور وزارت بهداشت و راه و شهرسازی برگزار و توافق نامه ای منعقد شد که وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا پایان دولت یازدهم ۴۰ بیمارستان را در سطح کشور با بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تخت تحویل دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: تکمیل و تحویل ۴۰ بیمارستان در طی یک سال در سطح کشور بسیار کار مشکل و سنگینی است به همین دلیل برنامه زمان بندی ویژه ای را طراحی کرده ایم و خوشبختانه تا کنون توانستیم ۷ بیمارستان را به اتمام برسانیم و در حال تجهیز آن ها هستیم که به زودی افتتاح می شوند و مابقی بیمارستان ها در جلسات متعدد زمان بندی شدند که با تخصیص به موقع اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه این برنامه محقق می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان مازندران در یک سال گذشته دو بیمارستان بزرگ در شهرستان های چالوس و آمل به بهره برداری رسید و مشغول خدمات رسانی هستند و در حال حاضر ۴ بیمارستان با ظرفیت بیش از هزار تخت در مازندران در حال ساخت است.

وی افزود: بیمارستان جدید بهشهر که در ابتدا ۱۶۰ تخت برای آن در نظر گرفته شده بود با توجه به نیاز شهرستان به ۲۱۷ تخت ارتقا پیدا کرد و با احداث این بیمارستان نیازهای حوزه پزشکی تخصصی شهرستان کاملا تامین می شود که در این بیمارستان ۴ بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان پیش بینی شده است.

علیزاده گفت: با توجه به وضعیت شهرستان بهشهر که در مسیر شریانی قرار گرفته قطعا خدمت و کمک شایانی به مردم منطقه و مسافران می دهد برای این بیمارستان ۷ اتاق عمل، ۵ اتاق عمل زایمان مجهز به LDR، ۳۰ تخت مراقبت ویژه و ۱۶ تخت اورژانس پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته به دلیل مشکلات مالی دولت و کمبود بودجه از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که برای تکمیل بیمارستان جدید بهشهر مصوب شده بود فقط ۲۰ درصد معادل ۳ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که البته پروژه راکد نماند و همچنان فعال و مشغول به کار هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه و بودجه که صورت گرفته تحویل و بهره برداری از بیمارستان جدید بهشهر در تعهد سال ۹۶ است و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در جلسه ای که با حضور نماینده شرق مازندران در مجلس و مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد به توافقاتی دست یافتیم که اگر این توافقات عملی شود و نیز ۱۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت تامین شود قطعا این ظرفیت وجود دارد که طبق زمان بندی فشرده و دقیق تا اسفند سال جاری ساخت این بیمارستان به اتمام برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: