کد خبر: ۱۲۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران ضمن اشاره به اینکه در لیزرتراپی سعی می‌شود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان بهتر شود، گفت: قطعاً یکی از اثرات لیزرهای کم شدت یا کم‌توان کمک به کنترل درد این بیماران است.

به گزارش شفا آنلاین، رضا فکرآزاد - رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران با بیان تأثیر لیزر در کنترل درد بیماران سرطانی اظهار داشت: در لیزرتراپی سعی می‌شود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان بهتر شود و این موضوع در قالب لیزرهای کم‌توان در حال انجام است.

این جراح و متخصص بیماری‌های لثه ادامه داد: دستگاه‌هایی که برای لیزر وجود دارد به دلیل دارابودن تکنولوژی برتر و گران بودن باعث افزایش هزینه‌های این بیماران می‌شود اما قطعاً یکی از اثرات لیزرهای کم شدت یا کم‌توان کمک به کنترل درد به این بیماران است.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران با اشاره به اینکه امروزه روش‌های مختلفی برای استفاده از لیزرهای پرتوان و کم‌توان در بیماران سرطانی وجود دارد، به بسیج پزشکی گفت: ما می‌توانیم با لیزرتراپی و پروتکل‌های مناسب آن به کنترل درد در نقاطی که در ناحیه سر و گردن وجود دارد اقدام کنیم.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اذعان کرد: دردها و زخم‌های دهانی که بیماران بعد از رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی به آن دچار می‌شوند علاوه بر ایجاد مشکلات زیاد به راحتی بهبود پیدا نمی‌کند و باعث ایجاد زخم‌هایی با دردهای بسیار وحشتناکی می‌شود که می‌توان با لیزرتراپی آن را برطرف کرد.

فکرآزاد در خاتمه خاطرنشان کرد: در هر صورت بیماران مبتلا به سرطان تحت هر درمانی که قرار بگیرند مانند شیمی‌ درمانی، رادیوتراپی و روش‌هایی که به عنوان پشتیبانی کننده درمان آنان است، متحمل هزینه‌های بالایی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: