کد خبر: ۱۲۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفاآنلاین :عضو سابق هیات مدیره انجمن نفرولوژی ایران گفت :سازمان نظام پزشکی عملاً غیر ازارایه طرح ترافیک به برخی پزشکان ،صدور پروانه مطب وبرخی امکانات رفاهی معمولی که آن هم تقریباً یک منبع درآمد برای سازمان شده کار جدی دیگری انجام نداده است.این درحالی است که برخی رسانه ها پایه های اساسی نظام سلامت و جامعه پزشکی را نشانه گرفته اند.
دکترفیروز فصیحی با بيش از ٣٥ سال سابقه دانشگاهى، درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام این مطلب درباره عملکرد سه ساله نظام پزشکی گفت:شواهد نشان می دهد سازمان نظام پزشکی متأسفانه از مسیر اصلی واهداف خود که یکی ازآنها رسیدگی به مسایل ومشکلات صنفی جامعه پزشکی می باشد خارج شده است.



فوق تخصص بیماری های داخلی وکلیه تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی در اصل یک سازمان غیردولتی است وبیشتر باید حافظ منافع پزشک وبیمار و منافع این دو قشر نسبت به هم باشد .یعنی هم از منافع بیمار وهم از منافع پزشک در مقابل بیمار ویا متعرضین دفاع کند.

 عضو هيات مديره انجمن پيوند اعضاء افزود: سازمان نظام پزشکی در این سالهای بیشتر به جنبه خدمات و امور رفاهی برای پزشکان سوق یافته که البته آنهم جای بحث وبررسی های جدی و کارشناسی دارد و يا مرجعى براى دريافت شكايات با ربط و يا بيمورد مردم گرديده است كه مورد دوم هزينه بسيار سنكينى بر سازمان و وقت كارشناسان تحميل ميكند.

دکترفصیحی خاطرنشان کرد:درشرایطی که طی چند سال اخیرشاهد هجمه های گسترده ودراغلب مواقع بی پایه واساس به جامعه خدوم پزشکی کشورهستیم اما متاسفانه شاهد اقدامات جدی و تاثیرگذار و موضع گیری های اساسی دراین خصوص نبوده ايم و نيز در مقابل هجمه  ها در رسانه هاى تصويرى ، در فضاى مجازى و مطبوعات ، حفظ و حراستى از حرفه مقدس پزشكى از طرف سازمان به طورجدی ديده نشد.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: منظور ما دفاع از پزشكان خاطى و خلافكار نميباشد، چه در تمام حِرَف و مشاغل خلاف كار وجود دارد. در امر طبابت هم بايد چنين باشد و بخاطر تقصير يك پزشك حرفه مقدس پزشكى و طبابت را كه ميراث ابن سينا و ذكرياى رازى هست نبايد تخطئه كرد

فصیحی گفت: جامعه پزشکی کشور دغدغه های جدی و فراوانی دارد که به طورقطع برطرف کردن بخش قابل توجهی ازاین فضاسازی ها دفاع ازحقوق حقه جامعه پزشکی برعهده دست اندرکاران منتخب  جامه پزشکی درنظام پزشکی است.اما متاسفانه شاهد دستاوردهای جدی دراین باره نبوده ایم.یا اگرهم اتفاق خاصی نیزرخ داده باشد اطلاع رسانی خوبی دراین باره صورت نگرفته است.
دکترفصیحی به موضوع حبس پزشکان و برخوردهای تند با جامع پزشکی نیزاشاره کرد وگفت:بی تردید یکی ازمشکلات جدی ما درحال حاضر موضوع ترس ازحبس به خاطر قصور احتمالی پزشکی است.که امیدواریم به این مسایل نیزتوجه جدی شود كه بدين منظور   ايشان از راى وحدت رؤيه هيات عمومى ديوانعالى كشور در نحوه برخورد و تفسير قوانين  در مورد پزشكان استقبال و تشكر كرد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خبر پزشکی خبر حوادث نیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
1
متاسفانه برخی سایت ها گاها خبری در حیطه اخبار پزشکی چاپ میکنند که هنوز تایید از نظر علمی یا قانونی نشده و موارد کمی نبوده است که بعداً مشخص شده که خبر از اساس کذب بوده یا اغراق شده یا اصلا اشکالی نبوده یا این طور که نقل قول شده نبوده یا مشکل از پزشک نبوده یا ...
و اگر مثلا خبرنگار کمی دید پزشکی داشت یا مشاوره پزشکی میگرفت این قضیه به شکل درست خبری میشد چرا که انتقال غلط یا ناکامل خبر از عدم انتقال خبر بدتره.
متاسفانه همین طور خبر چاپ میشود یک عده هم می ایند نظر میدهند و گاها تمسخر و شکایت و اعتراض
ولی بعد که خبر دروغ از آب درمیاد یا مثلا کلا خبر با واقعیت فرق داشته متاسفانه گاها اصلاحیه در همون جا نمی خورد!و همون خبر کماکان میموند در همون محل!
یا گاها حداقل بعدا نه تنها گفته نمیشه که اشتباه کردیم تازه ممکنه دوباره تکرار شه.
بهتره خبرهای پزشکی تبدیل به خبر حوادث نشن.خبر پزشکی خبر علمیه نه خبر یک حادثه صرف.پس حداقلی از اطلاعات پزشکی میخواد حالا چه خود خبرنگار چه حضور یک مشاور پزشکی.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: