کد خبر: ۱۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پزشکان با درآمد بالای 40 میلیون تومان به صورت پلکانی از حقوق آنها کسر می‌شود، گفت: درصدی نیز تحت عنوان مالیات توسط وزارت اقتصاد از حقوق این افراد کم می‌شود.
به‌گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اخذ مالیات 70 درصدی از حقوق پزشکانی که بالای 50 میلیون تومان درآمد دارند، درست است یا خیر،‌گفت: در ارتباط با طرح این مسئله از کمیسیون بهداشت به دلیل همراهی‌هایی که با وزارت بهداشت داشته‌اند، تشکر می‌کنم. دکتر نوبخت مصاحبه‌ای را در این رابطه داشته‌اند که ظاهرا در مورد آن سوءتفاهم شده است.

وی گفت: آن چیزی که پیشنهاد ما در ارتباط با موضوع درآمد پزشکان است سیستم پلکانی بوده که در حال حاضر به شورای حقوق و دستمزد ارائه کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس سیستم پلکانی بسته به میزان عملکرد فرد پزشکانی که درآمد بالای 40 و 50 میلیون تومانی داشته باشند بر اساس نظام پلکانی از 10 میلیون آخر حقوق‌شان 60 درصد آن را عملا کم می‌کنند.

وی گفت: بعد از آن هم 20 درصد مالیات توسط وزارت اقتصاد کم می‌شود. البته سقف خاصی هم در برخی موارد اعلام شده است.

حریرچی تصریح کرد: تامین پزشک و توزیع آن در موضوع درآمد پزشکان بسیار حائز اهمیت است که این موضوع مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته‌ است.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد سیاست‌های این وزارتخانه برای مصرف کنترل آنتی‌بیوتیک گفت: در تمام دنیا این موضوع برای شرایط بدون نسخه، با نسخه و مصرف در صنعت و دامداری مدنظر است که ما نیز اقداماتی را در این رابطه انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌سازمان جهانی بهداشت و وزارت ما نیز برای کاهش آنتی‌بیوتیک‌ها در صدد است اقدامات هماهنگی را صورت دهند.

برچسب ها: مالیات ، پزشکان ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: