کد خبر: ۱۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 04
شفا آنلاین>سلامت>دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، کسب حدنصاب نمره علمی در کنکور را مهمترین شرط بورسیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: هیچ امتیاز خاصی در قبول شدن به افراد بورسیه از سوی وزارت بهداشت داده نمی‌شود و این افراد براساس حد نصاب نمره قبولی لازم در کنکور پذیرفته می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر احمد خالق‌نژاد طبری به نحوه پذیرش دانشجو و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت مبنای پذیرش دانشجو امسال را همانند سال گذشته قرار داده  و ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی با لحاظ نمودن امکانات و توانمندی هر دانشگاه و نیاز به رشته در مناطق آمایشی اعلام شده است.

وی درخصوص ظرفیت بورسیه که برای برخی از سازمان‌ها و نهادها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفترچه کنکور در نظر گرفته شده است، گفت: اختصاص ظرفیت برای پذیرش بورسیه موضوع جدیدی نبوده و در سنوات گذشته نیز برای سازمان‌ها و نهادهای مختلفی صورت گرفته است.

دکتر خالق‌نژاد همچنین تاکید کرد: آنچه که درخصوص بورسیه‌ها مهم است این است که هیچ امتیاز خاصی در قبول شدن به افراد بورسیه داده نمی‌شود و ملاک قبولی در مرحله اول کسب حدنصاب نمره قبولی لازم در کنکور و سپس مورد پذیرش قرار گرفتن فرد از طریق سازمان بورسیه‌دهنده است.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت یادآور شد: ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تمامی دانشجویان اعم از شهریه‌پرداز، بورسیه، آزاد و غیره صرفاً از طریق کسب حدنصاب قبولی در دانشگاه‌ها بوده و تاکنون نیز هیچ‌گونه درخواستی از طریق دانشگاه‌ها یا سازمان‌ها یا نهادهایی که مبادرت به اعطای بورسیه می‌کنند، مبتنی بر پذیرش افراد با نمره پایین تر از حد نصاب رشته‌- محل مربوط به نبوده است.

دکتر خالق‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که برای سازمان‌های بورسیه‌دهنده پذیرش افراد با توانمندی علمی بالا مورد نظر است بنابراین تاکید سپاه پاسداران نیز پذیرش افراد با حدنصاب و نمره علمی بالا بوده  و اصولاً درخواستی مبنی بر ورود افراد به دانشگاه به غیر از شرکت در کنکور سراسری و کسب حد نصاب نمره علمی مورد نیاز صورت نگرفته است.

برچسب ها: دانشجو ، بورسیه ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: