کد خبر: ۱۲۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 03
شفاآنلاین:آیین ویژه تجلیل ازپزشکان سازمانهای تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مناسبت بزرگداشت پزشک نیکوکار محمدرضا حکیم‌زاده در آسایشگاه معلولین و سالمندان خیریه کهریزک برگزار شد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار شفاآنلاین،دراین مراسم که ظهرامروزبرگزارشد علی ربیعی وزیرتعاون ،کار ورفاه اجتماعی،دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور،دکتر علی نوبخت حقیقی ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ،دکتر زالی ریاست نظام پزشکی کشور،دکتر کبیر مدیرعامل بیمه سلامت ،دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وجمعی ازمسئولان و پزشکان نیزحضوردارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درسخنانی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی رو به فزونی است اما فقر فقط علت آن نیست اظهارداشتک جامعه ایران امروز بیش از هر چیز نیاز به گمشده های اخلاقی دارد.


  «علی ربیعی» افزود: تنهایی در جامعه نگران کننده است. امروز جامعه ایران بسیار تنها شده و بی اعتنایی حاکم شده است.
وی با بیان اینکه جو حاکم بر جامعه احساس تنهایی را افزایش داده است، افزود: در جامعه بی پناه افراد بیشتر صدمه می بینند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه ایران امروز بیش از هر چیز به نگرش جمعی نیاز دارد، باید شانه های خود را برای بلند شدن دیگران قرار دهیم نه اینکه بر روی شانه دیگران بایستیم.
ربیعی ادامه داد: جامعه ایران هم اکنون نیازمند بزرگانی نظیر حکیم زاده است و باید چنین بزرگانی در جامعه ایران تقدیر شوند.
وی بزرگی دکتر حکیم زاده را به دلیل نگاه انسانی اش به عنوان یک پزشک دانست و افزود: حکیم زاده با مشاهده دو معلول نیازمند که پس از مرخصی از بیمارستان جایی نداشتند، به فکر تاسیس آسایشگاه افتاد و امروز افراد زیادی فقط به دلیل همین نگاه انسانی در شرایط مطلوبی زندگی می کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جامعه ایران نسبت به خیلی مسایل بی تفاوت شده است و خیلی چیزها را می بینیم اما بی تفاوت از کنار آنها عبور می کنیم. به همین دلیل داشتن یک نگاه مسوولانه ارزشمند است.
ربیعی با بیان اینکه 17 هزار میلیارد ریال (١٧٠٠ میلیارد تومان) بودجه بهزیستی برای معلولان و سالمندان کافی نیست، افزود: برای توفیق در این کار به جنبش خیر جمعی نیاز داریم.

دکتر نوبخت؛ رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز درسخنانی گفت: در روزهای اخیر که لایحه برنامه ششم در مجلس تبیین می‌شد به بررسی بندهای این لایحه پرداختیم و متوجه یک کار خیر در این لایحه شدیم که آن را به محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اطلاع دادیم و این کار اجباری شدن مشاوره ژنتیک است و می‌توانیم به کمک یکدیگر این کار ماندگار را انجام دهیم و باعث ریشه‌کن شدن معلولیت شویم.

پزشکیان؛ نایب رئیس مجلس نیز در اظهارداشت: زمانی یک انسان از دیگران متفاوت می‌شود که بتواند از پول خود برای کمک به دیگران استفاده کند و دستگیر نیازمندان و یتیمان باشد باید از کسانی که علم و دارایی خود را در اختیار نیازمندان می‌گذارند، قدردانی شود و این مراسم‌ها برای درک مقام این نیکوکاران بسیار کوچک است؛ در جامعه‌ خود با وجود تمام مشکلات شاهد افراد خیر و نیکوکار هستیم اما تنها در پشت تریبونها از آنها به زیبایی سخن می‌گوییم اما در عمل آنها را فراموش می‌کنیم و باید چاره‌ای بیندیشیم که این افراد و افکار آنها را در مقابل دیدگان مردم قرار دهیم.

محمدرضا حکیم زاده لاهیجی پزشک و نیکوکار ایرانی اهل استان گیلان، آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان را در دهه 1340 شمسی بنیاد نهاد و وی را پدر آسایشگاه های معلولان و سالمندان ایران می دانند.
دکتر حکیم زاده پس از سالها تلاش در امر نیکوکاری در سال 1362دار فانی را وداع گفت و در آسایشگاه معلولان و سالمندان کهریزک تهران که خود تاسیس کرده بود به خاک سپرده شد.







برچسب ها: مراسم ، پزشک ، کهریزک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: