کد خبر: ۱۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 03
دانشمندان به تازگی شواهدی را یافته اند که نشان می دهند آغاز حیات بر روی کره زمین به میزان 220 میلیون سال پیش از تصورات پیشین و 3 میلیارد و 700 میلیون سال پیش بازمی گردد.
به تازگی محققان فعال در گرینلند موفق به کشف نشانه هایی از حیاتی میکروبی بر روی قدیمی ترین سنگ های موجود در زمین شده اند. این یافته ها نشان می دهند که تخمین های قبلی درباره شروع شکل گیری حیات بر روی کره زمین باید به مدتی نزدیک به 220 میلیون سال جابجا شود.

البته این فسیل به صورت مستقیم دارای یک ساختار ارگانیک و یا سلول باقی مانده در خود نیست ولی شکل و ساختار مخروطی آن و لایه بندی های موجود در آن نشان دهنده این است که این فسیل به واسطه وجود یک ساختار زیستی میکروبی به وجود آمده بوده است.

این امر نشان می دهد که کره زمین چگونه از دوران ابتدایی خود پذیرای حیات بوده است. این یافته به واسطه ذوب شدن بخشی از یخ ها و برف های گرینلند ممکن شده است زیرا در زیر بستر این منطقه شاهد حضور یک سری از قدیمی ترین سنگ های جهان هستیم.

زمین شناس برجسته ای به نام آلن ناتمن از دانشگاه ولونگونگ در استرالیا مسئولیت این کاوش را برعهده داشته و توانسته است تا نشانه هایی از یک حیات میکروبی را در فسیل های گرینلند پیدا کند که قدمت آنها به 3 میلیارد و 700 میلیون سال پیش بازمی گردد. این دانشمند و تیم تحقیقاتی تحت نظارت او توانستند تا یک فسیل به ارتفاع 1 تا 4 سانتی متر را بیابند که در منطقه ایسوا (Isua) واقع در جنوب غربی گرینلند یافته شده است.

البته این فسیل به صورت مستقیم دارای یک ساختار ارگانیک و یا سلول باقی مانده در خود نیست ولی شکل و ساختار مخروطی آن و لایه بندی های موجود در آن نشان دهنده این است که این فسیل به واسطه وجود یک ساختار زیستی میکروبی به وجود آمده بوده است. نتایج این تحقیقات در قالب یک مقاله علمی در ژورنال بین المللی Nature به چاپ رسیده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: