کد خبر: ۱۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه امدادگران هلال‌احمر پس از گذراندن دوره‌های اورژانس مجوز فعالیت‌های فوریت‌های پزشکی را دریافت می‌کنند، گفت: تمامی موانع عدم پذیرش مصدوم از هلال‌احمر برداشته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،‌ پیرحسین کولیوند در نشست رؤسا و معاونین سازمان امداد و نجات هلال‌احمر و اورژانس کشوربا اشاره به لزوم هم‌افزایی بین دو سازمان، گفت: آموزش‌های امدادگران جمعیت هلال‌احمر در برنامه‌های اورژانس کشور قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به درخواست رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص مجوز به امدادگران هلال‌احمر جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به حادثه‌دیدگان اظهار داشت:‌ با توجه به مدارک تحصیلی مرتبط امدادگران فرآیند آموزش‌های مرتبط با اورژانس با پروتکلینوین برای امدادگران هلال‌احمر تدوین و اجرا خواهد شد و پس از آن امدادگران نیز مجوز فعالیت‌های فوریت‌های پزشکی در سوانح را خواهند داشت.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد:‌ در حال حاضر مشکل کلانی در زمینه دریافت مصدوم از سوی هلال‌احمر در بیمارستان‌ها وجود ندارد و با اطلاع اورژانس این مسئله انجام می‌گیرد، البته سعی داریم بخشی از موانع در این مسیر را برداریم.

کولیوند افزود:‌ هلال‌احمر و اورژانس در خدمت مردم هستند و در این خدمت صادقانه هیچ تفاوتی بین این سازمان‌ها و رقابتی بین آنها وجود ندارد.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد:‌ در عملیات اربعین امسال، مردم شاهد خدمات ارزنده این دو نهاد خواهند بود و تدابیر پیش‌بینی شده که از مرزهای شرق کشور تا شهرهای زیارتی کربلا و نجف با همکاری هلال احمر و اورژانس به رورزترین خدمات به مردم و زائرین ارائه شود.

وی همچنین فعالیت مشترک علمی بین دو سازمان را به منظور حضور مقتدرانه در عرصه‌های علمی با توجه به پتانسیل موجود در دو سازمان خواستار شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: