کد خبر: ۱۲۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>اجتماعی>دانشمندان در تگزاس آمریکا با تحقیقی تازه علت احتمالی مرگ یکی از مشهورترین انسان های اولیه را مشخص کردند.

به گزارش شفا آنلاین، «لوسی» (Lucy) یکی از مشهورترین انسان نماهای اولیه است که فسیل (یا سنگواره) آن درسال 1974 میلادی کشف شد.

درنتیجه تحقیق تازه درباره لوسی احتمال می رود او براثرسقوط ازدرخت جان باخته باشد.
لوسی که حدود سه میلیون و دویست هزارسال پیش زندگی می کرده، مونث بوده و استخوان ها و دستگاه های بدنش براثر ضربه ای شدید شکسته یا به شدت آسیب دیده است.
محل کشف بقایای قدیمی استخوان های این انسان اولیه اتیوپی امروزی بوده است .
بر پایه نتیجه این تحقیق که روز دوشنبه در نشریه «نیچر» منتشر شد، احتمال می رود سقوط مرگبار لوسی، نخستین علت علمی درباره چگونگی مرگ یکی از تیره های «انسانیان میمون نما» (ape-like hominid) باشد.
جان کاپلمن (John Kappelman)، استاد دانشگاه آستین درتگزاس ونویسنده نتیجه تحقیق درباره «لوسی»: بررسی علمی لوسی بخشی از تحقیقی است که ما درباره ساختاراستخوان ها صورت داده ایم برای این بررسی ما باید مشخص می کردیم که این شکستگی ها چقدر قدمت دارد؛ افراد به علل مختلفی جان می بازند؛ اما بیشترعلت ها درساختاراستخوان ها ثبت وضبط نمی شود.

به ندرت پیش می آید که بتوان در استخوان های فسیل شده نشانه هایی از چگونگی مرگ فرد را پیدا کرد.

دربررسی هایی که روی لوسی انجام دادیم متوجه شدیم که همه این شکستگی ها پس از چنین حادثه (سقوطی) ممکن است رخ داده باشد.

از این رو ما روی قطعه های شکسته شده دقت بیشتری کردیم؛ ازجمله اینکه (در هنگام حادثه سقوط) فشارهای استخوان ها چه تاثیری ممکن است بریکدیگرگذاشته باشند.شبکه خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: