کد خبر: ۱۲۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
شفا آنلاین>سلامت>زخم معده آسیب دردناکی است که به طور معمول در پوشش داخلی معده (زخم گاستریت یا پپتیک) یا در دهانه روده کوچک در قسمت دوازدهه (زخم دوازدهه یا پپتیک) شکل می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،زخم های معده به واسطه عدم تعادل در آنزیم های گوارشی یا آسیب دیدن لایه پوشاننده معده (به عنوان مثال، در نتیجه اعتیاد به الکل) ایجاد می شوند. زخم معده می تواند بسیار دردناک باشد و در صورت ابتلا چشم پوشی از آن بسیار دشوار است. در صورتی که این بیماری درمان نشود، زخم می تواند دیواره معده را از بین برده و موجب شکل گیری سوراخ در آن شود و یا آسیب رگ های خونی موجب خونریزی معده شود که به سلامت فرد آسیب جدی وارد می کنند.در ادامه با برخی از نشانه های مشهود زخم معده بیشتر آشنا می شوید.

درد شکم

درد در قسمت شکم، به طور معمول بین سینه و ناحیه ناف، می تواند از نشانه های زخم معده باشد. این درد اغلب با امواج سوزش و یا درد شدید شکل می گیرد و از بین می رود.

 

 

نشانه‌های شبیه آنفولانزا

بیشتر بیماران مبتلا به زخم معده به واسطه نشانه هایی شبیه به بیماری آنفولانزا مانند خستگی، ضعف عمومی، تب و تهوع دچار اشتباه در تشخیص بیماری خود می شوند.

 

 

کاهش وزن ناگهانی

با از دست دادن اشتها، به طور طبیعی کاهش وزن در نتیجه کاهش مصرف مواد غذایی رخ می دهد. در صورتی که زخم معده موجب استفراغ مرتب پس از هر وعده غذایی شود، فرد مبتلا به این بیماری از کاهش وزن ناگهانی رنج خواهد برد.

 

 

استفراغ خونی

به واسطه سطوح بالای آنزیم های گوارشی در روده و معده، استفراغ یکی از نشانه های رایج زخم معده است. با این وجود، اگر استفراغ حاوی نشانه هایی از خون باشد، بیمار دچار زخم معده پیشرفته شده و نیازمند توجه و درمان فوری است.آرمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: