کد خبر: ۱۲۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
شفا آنلاین>اجتماعی>در زمانه ما که فرهنگ کار و انباشت اطلاعات وادارمان می‌کند در زمان صرف ناهار نیز به صفحه کام‍پیوترمان خیره باشم یا ساندویچمان را با خواندن ایمیل‌هایمان بگذرانیم، داشتن زمانی مخصوص به خود یکی از دشوارترین کارها به شمار می‌رود.
به گزارش شفا آنلاین،محققان آمریکایی براین باورند که بهترین راه افزایش انرژی پویایی و درگیر شدن در یک فعالیت در زمان استراحت به حساب می‌آید. این مطالعه که در دانشگاه فلوریدا و دانشگاه تنسی چاتانوگا انجام شده است به بررسی الگوهای کار و استراحتی ۳۸ پزشک تازه‌کار پرداخته است که در بیمارستان آموزشی در جنوب شرقی فلوریدا به کار اشتغال داشتند. در این مطالعه به‌طور متوسط 2/63 درصد مشارکت‌کنندگان مرد و دارای ۲۹ سال سن بودند. محققان رزیدنس‌های پزشکی را به خاطر روند پراسترس زندگی‌شان برگزیده بودند. آن‌ها ۸۰ ساعت در هفته به کار مشغول بودند به همین خاطر، ساعت استراحتشان از اهمیت بیشتری در مقایسه با سایر افراد برخوردار بود.

       در این مطالعه زمان خواب و فراغت این افراد، توانایی آن‌ها برای توقف کار در زمان استراحت و پرداختن به فعالیت‌های منفعلانه‌ای همچون تماشای تلویزیون یا فعالیت‌هایی همچون تمرینات بدنی در نظر گرفته شد.

       از مشارکت‌کنندگان خواسته شد تا میزان فعالیت‌های خود در خانه و محل کار را از نظر مصرف انرژی (انرژی بخشی یا خسته شدن) رتبه‌بندی کنند. نتایج نشان داد که آن‌ها زمان بیشتری را در مقایسه با ترکیبی از فعالیت‌هایی همچون خواب و فراغت، به کار اختصاص می‌دهند. محققان دریافتند که این افراد نمی‌توانند خود را به لحاظ روانشناسی از کار و فعالیت‌های کاری منفک کنند و فعالیت‌های غیرکاری‌شان نیز غالبا منفعلانه است. آن‌ها می‌گویند اگرچه فعالیت‌های منفعلانه آسیب‌رسان نیستند اما نمی‌تواند میزان انرژی افراد را همچون کارهای فعالانه افزایش دهند.

الگویی که محققان میان پزشکان تازه‌کار یافتند می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی آن‌ها شود و در نتیجه مراقبت از بیماران به خطر بیفتد. محققان بر این باورند که بهترین راه برای اجتناب از این الگو، انجام فعالیت‌های بهبود دهنده در خارج از کار بدون توجه به زمان است. بنابراین اهمیتی ندارد اگر شما فقط ۴۵ دقیقه برای رفتن به باشگاه وقت دارید، بلکه از همین ۴۵ دقیقه به نفع خود و برای خود استفاده کنید. این مطالعه همچنین امیدوار است که دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌ها بتوانند این تغییرات را برای کاهش استرس پزشکان تازه‌کار تشویق کنند و به آن‌ها این اطمینان را بدهند که مراقبت از خود حتی اگر ۳۰ دقیقه در روز باشد برای آن‌ها مفید است و البته همین مراحل را برای سایر حرفه‌ها نیز به کار ببرند.
منبع: Newatlas
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: