کد خبر: ۱۲۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
شفا آنلاین>اجتماعی>انجمن داروسازان ایران جشن بزرگ روزداروساز راباحضوراعضای انجمن وجمع کثیری ازداروسازان سالن همایش‌های رازی برگزارکرد. دراین مراسم وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی نیزحاضر بود.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید   با اینکه در چند روز گذشته وزیر بهداشت برای اینکه در جمع داروسازان حضور داشته باشد، به جلسه هیئت دولت نرفت اما در این جشن نتوانست حضور پیدا کند. رسول دیناروند که انتظار می‌رفت در این مراسم حضور داشته باشد، غایب بود! در این شب جمعی ازداروسازان پیشکسوت تقدیرشدند و برای اولین‌بار در طول تاریخ کشور، سرودملی داروسازان به اجرادرآمد.

وزارت بهداشت پناهگاه یا دغدغه‌ساز؟
مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، اظهارداشت: «داروسازان از وزارت بهداشت توقع دارند پناهگاه آنها باشد.» حمید خیری گفت: «داروسازان در روزگار ما با چالش‌های متعددی مواجه هستند و ما از وزارت بهداشت توقع داشتیم که پناه داروسازان باشد نه اینکه خود تبدیل به دغدغه خاطر داروسازان شود.» او که در حضور بیش از دو هزار داروساز و در مقابل برخی از مسئولین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سخن می‌گفت، ادامه داد: «ما به پشتوانه یک صد سال فعالیت صنفی و تشکلی، از برخی تصمیمات در حوزه سلامت نگرانی هایی داریم.

این نگرانی ها ممکن است از سوی برخی افراد با عنوان انتقاد و اعتراض و بیانیه دادن تعبیر شود ولی واقعیت این است که ریشه در دلسوزی و آینده نگری داروسازان دارد. ما با صدای بلند دیدگاه ها و نظرات جامعه داروسازان کشور را اعلام می کنیم تا شاید مسئولین نسبت به آن توجه داشته باشند.»

خیری ادامه داد: «متاسفانه عمده چالش های
ایجاد شده برای حوزه داروسازی از ناحیه وزارت بهداشت بوده است. موضوع داروخانه های گیاهی، داروخانه های زنجیره ای، تاسیس داروخانه در کلینیک های ویژه به هرحال یک طرف آن وزارت بهداشت است و این درحالی است که «ما زیاران چشم یاری داشتیم.»

او با اشاره به سونامی بیکاری داروسازان اضافه کرد: «در شرایطی که فارغ التحصیلان داروسازی نگران آینده شغلی خود هستند و چشم انداز مثبتی را ترسیم نمی کنند، با چه هدفی توسعه دانشکده های داروسازی دنبال می شود، وقتی استراتژی به‌کارگیری فارغ التحصیلان داروسازی مشخص نیست، چرا هر روز یک دانشکده داروسازی احداث می شود.»

اجازه ندهید داروسازان دچار فرسایش تدریجی شوند
رهبر مژدهی‌آذر،رئیس انجمن داروسازان ایران معتقد است که داروسازان نیاز به حامی دارند و توقع داروسازان از وزیر بهداشت این است که حمایت از جامعه‌شان را بیش ازگذشته مد نظر قرار دهند.مژدهی‌آذر گفت: «پیام من به وزیر بهداشت این است که باید نگران باشیم که اصل خدمات داروسازان و سلامت مردم خدشه دار نشود.»

او در واکنش به صحبت‌های وزیر بهداشت در جشن روز داروساز درباره نقش و جایگاه داروسازان، گفت: «آقای وزیر در روز افتتاحیه کنگره داروسازان به جمع ما پیوستند و حتی به جهت حضور در مراسم ما، مجبور به ترک جلسه هیات دولت شدند که البته توجه ویژه‌شان را به داروسازان قدر می‌دانیم. وزیر بهداشت در جمع ما از نقش و جایگاه داروسازان صحبت کردند، اما به نکته‌ای هم اشاره کردند و گفتند مواظب باشید اصل تعرفه داروسازان خدشه دار نشود.

 این حرف، بنده را نگران کرد. بر این اساس پیام من به وزیر بهداشت این است که نگران باشید اصل خدمات داروسازان و سلامت مردم خدشه دار نشود. با این وضعیت داروسازان دچار سرخوردگی شده و به خارج از کشور کوچ می‌کنند.»

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروسازان نیاز به حامی دارند و توقع ما از وزیر بهداشت این است که حمایت از جامعه داروسازی کشور را بیش ازگذشته مد نظر قرار داده و اجازه ندهند داروسازان بیش از این دچار فرسایش تدریجی شوند، گفت: «هر روز برای داروسازان یک چالش و یک اصطکاک جدید ایجاد می‌شود که توان داروسازان را صرف رفع مشکلات جدید می‌کند و این به نوعی جفا در حق داروسازی کشور است.»

بیمه‌ها قربانی طرح تحول سلامت
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک روز داروساز گفت: «در این شب که به یاد دانشمند بزرگ ایرانی، محمد زکریای رازی به نام داروساز نامگذاری شده است، باید یاد کنیم از پدران صنعت دارو و اخلاق مدار در حوزه سلامت مثل خسروشاهی‌ها، مرحوم دکتر حسن فرسام؛ مرحوم استاد شفیعی و سایرین که به حق پایه و اساس بسیاری از داشته‌های امروز ما را آنها ایجاد کرده‌اند.»
اوگفت: «داروسازان، حلقه ایجاد و انتشار علم، آگاهی و دانش در حوزه‌های مهمی از عرصه درمان هستند و نقش آنها در تامین سلامت جامعه غیر قابل انکار است.»

ربیعی ادامه داد: «یکی از بزرگترین کارها در کشور ما که مصداقی عینی از اقتصاد مقاومتی است توسط داروسازان صورت پذیرفته است و آن تولید نزدیک به ۹۸ درصد داروی مورد نیاز بیماران در داخل کشور است و امیدواریم این مسیر هر روز تسهیل شود.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: «داروسازی حوزه‌ای است که به معنای واقعی دانش بنیان است و می‌تواند ارزش افزوده محسوسی برای کشورمان ایجاد کند و واقعا جای مباهات و افتخار دارد که این حوزه در کشور ما تا این حد مورد توجه و اهتمام قرار دارد.»

به گفته ربیعی، اینکه در میان یک درصد دانشمندان برتر دنیا، از ایران داروسازان توانسته‌اند نزدیک به نیمی از کرسی‌ها را در اختیار بگیرند، که این نشان از عزم بلند داروسازان برای رونق بخشی به این دانش گرانقدر دارد.

ربیعی در ادامه با بیان این مطلب که بیمه‌ها در طرح سلامت مظلوم واقع شده‌اند، افزود: «۷۸ درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش بیمه هاست و این درحالی است که متاسفانه آماج بسیاری از انتقادات قرار گرفته اند. با اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی برای بیمه سلامت، امیدواریم شاهد وضعیت مناسب تری در خصوص پرداخت معوقات بیمه سلامت به داروخانه ها باشیم.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: