کد خبر: ۱۲۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 27
شفا آنلاین>سلامت>همزمان با برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی، درخصوص بیماری‌های تحلیل سیستم عصبی مانند بیماری‌های آلزایمر، ام‌اس و پارکینسون بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر مسعود وثوق، دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی در نشست خبری روز شنبه، 6 شهریورماه با تاکید بر اینکه این کنگره همزمان با هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی «رویان» برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره از کنگره بر اساس سیاست‌های در پیش گرفته شده نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به تجاری‌سازی در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با برگزاری نشستی در این زمینه از شرکت‌های موفق در حیطه تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی دعوت به عمل آمده است.

وی تحقیقات در زیست‌شناسی اعصاب، از علوم پایه تا علوم کاربردی را از دیگر محورهای دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی ذکر کرد و یادآور شد: طبق اسناد سازمان بهداشت جهانی مهمترین چالش سلامت انسان در دهه‌های آینده مربوط به تحلیل سیستم عصبی و ناتوانی‌های حاصل از آن است.

وثوق، بیماری‌هایی همچون آلزایمر، ام‌اس و پارکینسون را از جمله بیماری‌های تحلیل سیستم عصبی، ذکر و تصریح کرد: از آنجایی که این بیماری منجر به صرف هزینه و وقت بسیار می‌شود، سازمان بهداشت جهانی این بیماری‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ بنابراین بخشی از نشست‌های این کنگره به این موضوع پرداخته می‌شود.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی با اشاره به بروز برخی از بدخیمی‌های ناشی از بیماری‌های سرطان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تلاش می‌شود تا با استفاده از تقویت سیستم ایمنی بدن فرد را در برابر انواع بدخیمی‌ها مقاوم کنند. از این رو یکی از محورهای این کنگره بررسی بدخیمی‌ها است.

وثوق، پزشکی بازساختی، جایگزین کردن سلول‌های فعال با عملکرد طبیعی، علوم مهندسی در پزشکی بازساختی، طب بازساختی و درمان‌های رایج با به‌کارگیری سیستم ایمنی، تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی و زیست‌شناسی تکوینی و پیشرفت‌های اخیر در حوزه پزشکی بازساختی را از دیگر محورهای این دوره از کنگره ذکر کرد.

در این نشست همچنین دکتر عزآبادی، دبیر علمی یازدهمین سمینار پرستاری و مامایی، این سمینار را یکی از برنامه‌های هفدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل ذکر کرد و گفت: در این کنگره 94 مقاله ارسال شد که پس از داوری 71 مقاله برای داوری نهایی انتخاب شد.

عزآبادی خاطرنشان کرد: از این تعداد، هشت مقاله برای ارائه شفاهی و 29 مقاله برای ارائه در قالب پوستر انتخاب شدند.

وی برگزاری سمپوزیوم کرایوبیولوژی و ارزیابی قبل و حین انتقال جنین را از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از سمینار ذکر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: