کد خبر: ۱۲۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 27
شفاآنلاین>اجتماعی>در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین کنده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردمی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جان فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد.
در این میان شهادت دوشخصیت فداکار اسلام رجایی و باهنر که به آتش کین منافقین سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است .مقام معظم رهبری یکسال بعد از شهادت مظلومانه رجایی و باهنر، در مورد این حادثه دلخراش می فرماید: ما امروز از این حادثه درس می گیریم که ضد انقلاب برای پیشبرد اهداف خود، حاضر است چهره هایی به قدرت رجایی و باهنر را به آن شکل فجیح نابود کند.
امام خمینی به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمود: ملتی که قیام کرده است در مقابل ابر قدرتهای عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است ،برای پیشرفت جامعه قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی شود عقب راند.
هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت ها در پایبندی به شعارهای انتخاباتی، که خود را متعهد به انجام آن نزد خدا و مردم هستند اعلام نموده و مواضع عدم تحقق آن را نیز برای مردم بیان نمایند. همراهی ملت با دولت و پشتیبانی آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولتها و اقتدار آنهامی باشد و این رابطه تا هنگامی که دولت یک دولت مردمی و خدمتگزار باشد، پایدار خواهد بود. اگر حکومتی، ارزشهایش، ارج نهادن به ارزشهای انسانی، اخلاقی و اسلامی باشد و بخواهد خودش را خدمتگزار بداند، طبیعتاً ملت با اوست و قطعاً هیچ قدرتی خارج از اراده ملت نمی تواند او را تحت تأثیر قرار دهد.
در خرداد ماه سال 92 ملت شریف ایران به ندای رهبر بزرگوار لبیک گفته و پای صندوقهای رأی حاضر شدند و به برنامه ها، اندیشه ها و گفتمان دولت تدبیر و امید رأی دادند، دولت تدبیر و امید که حمایت و پشتیبانی میلیونی از ملت شریف ایران را همراه خود می دید هدفش را در احیای درایت و تدبیر در برنامه ها و ایجاد امید در دلهای مردم رنج دیده از تحریم های ظالمانه بود، قرار داد. امروز که 3 سال از عمر این دولت (تدبیر و امید) میگذرد شاهدیم که این دولت توانسته با تمامی مشکلات، گرفتاریها و سنگ اندازیهای استکبار جهانی وکج اندیشان داخلی، به اولین و مهم ترین شعار تبلیغاتی در انتخابات ریاست جمهوری جامع عمل بپوشاند و بعد از 2 سال واندی مذاکرات طاقت فرسا با قدرتهای جهانی برسر مسایل هسته ایی، با توافق جامع و نهایی هسته ایی یا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مذاکره را به پایان ببرد.و این میتواندموفقیت بزرگ و درخشانی در کارنامه 3ساله دولت باشد .این امر میسر نمی شد مگر با پشتیبانی و راهنمایی داهیانه رهبری و همراهی و حمایت ملت بزرگ و شریف ایران عزیز، امیداست با همدلی و همکاری دولت و ملت در پسام برجام شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد ایران اسلامی باشیم و انشالله با اجرایی شدن برجام شاهد تحقق شعارهای دیگر دولت تدبیر و امید نیز باشیم.
در پایان یادآور می شود هفته دولت، فرصتی است تا قدری تأمل کنیم و به آن چه در گذر شتابزده زمان باقی مانده، نظر افکنیم. باید رنج و تلاش مسئولان متعهد کشور را ارج نهیم، خدمت های نادیدنی دولت مردان خدمتگزار و صاحب منصبان درد آشنا را سپاس گوییم و به همه تلاشگران و زحمت کشان نظام مقدس جمهوری اسلامی خسته نباشید بگوییم.ایرنا

محمد رضا جعفریان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: