کد خبر: ۱۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 75 درصد مرگ ایرانیان به خاطر بیماری‌هایی است که قابل‌ پیشگیری است.
به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن قاضی زاده هاشمی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز در حرم مطهر  رضوی با بیان اینکه مملکت داری و انجام امور اجرایی بسیار سخت و دشوار است، گفت: توقعات زیادی که گاه بجا و گاهی نابجا است ایجاد می شود و در زمان انتخابات متعدد در کشور، برخی از داوطلبان وعده هایی می دهند که خارج از توان دولت و خودشان است و حلاوت و شیرینی اقدامات دولت و نظام، کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما وقتی انجام امور اجرایی همراه با ایمان به خدا و عشق خدمت کردن به مردم باشد، حلاوت و شیرینی ویژه ای دارد.

وزیر بهداشت گفت: کارنامه مناسبی از دولت در سه سال گذشته رقم خورده و دولت به هیچ وجه جدا از مردم نیست و از متن آنها برآمده است و در دوران کنونی که انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین موهبت در اختیار نسل جوان و مسلمانان جهان است نباید با گفتار و رفتار ناشایست، خدشه و آسیبی به آن وارد کنیم.

وی اظهار داشت: اکثریت اعضای هیات دولت از خانواده شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس، وزرا و وکلای سابق مردم هستند و اطمینان دارم با تجربه مدیریتی گران بهای خود توانستند دوره سخت سه سال گذشته را پشت سر بگذرانند و عصاره مدیریتی آنها به کمک دولت آمد.

وزیر بهداشت گفت: در سه سال گذشته، اعضای دولت همواره همدلی و همزبانی و وحدت داشتند و وفاق بین قوای سه گانه و اتحاد بین نمایندگان دولت در استانها و ائمه جمعه بسیار خوب بود و اگر وحدت بین مسئولان بیشتر شود اشتیاق مردم برای همدلی با دولت بیشتر خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد در سه سال گذشته، سر و سامان دادن به اقتصاد و کاهش تورم از 44 به کمتر از 9 درصد را یکی از بزرگترین موفقیت های دولت دانست و گفت: کاهش تورم به معنی ارزانی نیست اما اگر تورم کنترل نشده بود باید مایحتاج عمومی را امروز با 120 درصد گرانتر از قیمت کنونی خریداری می کردیم .

هاشمی در ادامه تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور در زمان آغاز بکار دولت یازدهم منفی 6.8 درصد بود اما امروز رشد اقتصادی به مثبت 4.4 درصد افزایش یافته و با مسیری که مقام معظم رهبری یعنی رشد اقتصادی 8 درصد ترسیم کردند، فاصله داریم اما دولت نهایت تلاش خود را در این زمینه خواهد کرد.

وزیر بهداشت ضمن تشریح گسترش سرمایه گذاری خارجی در کشور، گفت: سه سال پیش سرمایه گذاری خارجی در کشور 0.1 میلیارد دلار بود اما امروز این رقم 45 برابر شده و با تلاشهای دولت و مجلس سرکایه گذاری خارجی بیش از این افزایش پیدا می کند.

هاشمی اشتغال و بهبود معیشت مردم را از اهداف مهم دولت دانست و گفت: دولت و شخص رییس جمهور علاوه بر 8 ساعت جلسه هفتگی هیات وزیران، 8 ساعت دیگر را نیز برای حل مشکلات اقتصادی با بهترین و کارشناسان اقتصادی جلسه دارد که توانسته اند هر سال 450 هزار شغل ایجاد کنند اما باید سالانه 650 تا 800 هزار شغل در کشور ایجاد شود که البته امری دشوار و سخت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه خدمات اقدامات بسیار موثری در دولت انجام شده است، افزود: در استان خراسان رضوی 90 هزار تن قیر برای راه های استان استفاده شده و در کشور نیز علاوه بر راه اندازی تصفیه خانه های آب، 14 سد به بهره برداری رسید که البته ساخت بخشی از آنها در دولت های گذشته آغاز شده بود.

هاشمی بیان داشت: در سه سال گذشته به دو هزار و 500 روستا آب رسانی شده و برق برای 4 میلیون خانوار تامین شده و نه تنها همانند سالهای گذشته با قطعی برق روبرو نبودیم بلکه 5 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور افزوده شده و توانسته ایم بخشی از آن را صادر کنیم.

وزیر بهداشت به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وزیر نفت گزارش می دادند که برای نخستین بار در حوزه تولید گازوییل خودکفا شویم در سال 96 می توانیم بنزین پاک و تمیز را به دیگر کشورها صادر کنیم و برای نخستین بار در سال آینده نه تنها برداشت ذخایر نفتی مشترک با کشورهای همسایه برابر بلکه افزایش خواهد یافت که باعث امیدواری بیشتر مردم به دولت و نظام مردم می شود.

 هاشمی یادآورشد: مقام معظم رهبری  فرمودند که "چرا دولت، موفقیت های خود را از تریبون های مختلف به آگاهی مردم نمی رساند" البته به اعتقاد من در بیان موفقیت های دولت مانند برجام نباید  بزرگنمایی کنیم که تصور کنیم معجزه ای رخ داده است.
برچسب ها: خطبه ، بیماری ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: