کد خبر: ۱۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور اجتماعی گفت: در این معاونت این آمادگی وجود دارد تا با همکاری انجمن سلیاک، افراد مبتلا به این بیماری در سراسر کشور شناسایی شوند.
به گزارش شفا آنلاین، سید محمد هادی ایازی روز پنج شنبه در همایش بیماری سلیاک افزود: نکته حائز اهمیت در مورد بیماری سلیاک این است که افراد بپذیرند این بیماری در کشور وجود دارد و بعد از آن کارهای درمانی و اجتماعی انجام شود.
وی با اشاره به نقش حمایتی معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اولین اقدام در زمینه کارهای اجتماعی در راستای کمک به بیماران سلیاکی ایجاد انجمنی با همین نام بود که سه سال پیش انجام شد.
ایازی ادامه داد: گام بعدی در راستای کارهای حمایتی به این افراد، تامین غذای مورد نیاز آنها است که با غذای افراد عادی متفاوت است و افراد زیادی برای تهیه آن با مشکل مواجه هستند.
وی تاکید کرد: این یک مطالبه اجتماعی است و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه ای که چندی پیش برگزار شده بود بر این موضوع تاکید کرد و خواستار تلاش بیشتر برای رفاه حال این بیماران شد.
وی ادامه داد: مساله بعدی در راستای حمایت های اجتماعی از این افراد، فرهنگ سازی است که کارهای خوبی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه صورت گرفته است.
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور اجتماعی تاکید کرد: مساله مهم دیگر در این زمینه نحوه رفتار با این افراد است که باید رفتارها منطبق با حال این بیماران باشد که این معاونت آماده هر گونه همکاری در زمینه مشارکت های مردمی در حوزه های مختلف از جمله این بیماری است.
ایازی تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و انجمن بیماری سلیاک ایران در آینده نه چندان دور شاهد اقدامات جدی تر و اساسی تری در این زمینه باشیم.
همایش یک روزه بیماری سلیاک در بیمارستان شریعتی برگزار شد.
سلیاک نوعی بیماری است که بدن افراد مبتلا به آن به گلوتن موجود در گندم و نان واکنش نشان می دهد وبا علائمی همچون یبوست، اسهال، کم خونی، نفخ، چاقی، بی حالی، پوکی استخوان، نازایی و یا کم زایی و مشکلات پوستی همراه است.
برچسب ها: سلیاک ، یبوست ، کم خونی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: