کد خبر: ۱۲۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>سلامت>سومین کنگره ملی جراحی‌های کم تهاجمی زنان 4 تا 6 آبان ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، اندومتریوز یکی از شایع‌ترین و پر هزینه‌ترین بیماری‌های زنان در سنین باروری است که حدود 176 میلیون زن را در جهان مبتلا و بار مالی حدود 110 میلیارد دلار در سال را به جوامع تحمیل کرده است.

آندومتریوز با ایجاد درد و نازایی می‌تواند زندگی زنان را در سنین باروری دچار اختلال کند که تخمین زده می‌شود حدود سه میلیون زن ایرانی مبتلا به اندومتریوز باشند که با توجه به قرار گرفتن آنان در سنین باروری می‌تواند بر جامعه بار مالی و اقتصادی و روانی را تحمیل کند.

  از آنجا که درمان اندومتریوز تخصص و تبحر ویژه‌ای را می‌طلبد، لذا با توجه به اهمیت بالای آن، پژوهشگاه ابن سینا، «سومین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی اندومتریوز و جراحی‌های کم تهاجمی زنان» را با همکاری مرکز CEMIG انگلستان در 4 تا6 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان برگزار می‌کند.

اهداف کلی این کنگره از بررسی آسیب شناسی و علت شناسی اندومتریوز از دیدگاه بیولوژی، ایمونولوژی، ژنتیک، توکسیکولوژی، بیماری‌های عفونی و انکولوژی، بررسی روش‌های تشخیص اندومتریوز، نقش عوامل محیطی در اندومتریوز، سبک زندگی در بیماران مبتلا به اندومتریوز، بررسی میزان موفقیت تکنیک‌های کمک باروری در درمان بیماران نابارور مبتلا به اندومتریوز، درمان‌های طبی و جراحی در اندومتریوز و همچنین نقش لاپاروسکوپی در درمان ناباروری و کنترل درد در مبتلایان به اندومتریوز است.

تشخیص و طبقه بندی اندومتریوز و درمان پزشکی آن، اندومتریوز و نقش جراحی کم تهاجمی، ضرورت جراحی‌های کم تهاجمی و آموزش و راه اندازی آن، اندومتریوز و ناباروری، درمان های جراحی در اندومتریوز، هیسترکتومی و میومکتومی، نقش جراحی‌های کم تهاجمی در اورولوژی و انکولوژی زنان ، پرستاری در جراحی‌های کم تهاجمی، نقش ماما در تشخیص و ارجاع بیماران مبتلا به اندومتریوز، بیماری‌زایی، عوامل محیطی، روش‌های غیر تهاجمی تشخیص  اندومتریوز و غربالگری آن، نقش ژنتیک، اپی ژنتیک و جنبه‌های وراثتی در اندومتریوز و کیفیت زندگی از دیگر محورهای این کنگره است.

همچنین «پانل جراحی‌های کم تهاجمی و اندومتریوز، آموزش و ساماندهی» این کنگره، در خصوص چرایی و چگونگی ساماندهی مراکز اندومتریوز و آموزش مقدماتی و پیشرفته در مورد اپیدمیولوژی اندومتریوز و لزوم اطلاع رسانی و آگاهی زنان دنیا می باشد که در این زمینه ، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: