کد خبر: ۱۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>سلامت>مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از کشف مراکز غیرمجاز عرضه دارو در نهاوند خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،منطقه همدان، مؤمنعلی دارابی در جمع خبرنگاران، وی با بیان اینکه ساماندهی داروخانه‌ها برای حفظ سلامت مردم و برخورد با فروشندگان غیرمجاز دارو جزو برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت است، تصریح کرد: با بازسی‌های مستمر و نامحسوس کارشناسان نظارت بر درمان شبکه نهاوند تعداد قابل‌توجهی دارو از افراد و مکان‌های غیرمجاز فروش دارو کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: 5 مرکز غیرمجاز عرضه دارو در نهاوند شناسایی و پلمب شده و در این زمینه 7 نفر دستگیر شدند.

دارابی ادامه داد: این افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی برخی از مردم نسبت به عوارض و پیامدهای استفاده خودسرانه از داروها، بدون تجویز پزشک اقدام به فروش دارو می‌کردند.

وی افزود: برای ۷ نفر از فروشندگان این داروها با هماهنگی بسیار خوب دستگاه قضا پرونده تشکیل شده و این افراد به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.

دارابی عنوان کرد: برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری ازخوددرمانی و سودجویی بعضی از افراد، همشهریان باید دقت کافی را داشته باشند و در صورت مشاهده مراکز مشکوک به شبکه بهداشت و درمان نهاوند برای همکاری اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۵ مرکز فروش غیرمجاز دارو در شهرستان نهاوند کشف و پلمب شد تا زمینه امنیت دارویی افراد جامعه بیشتر فراهم شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در بخشی از مناطق روستایی نیز افرادی سودجو به‌صورت تجربی اقدام به دخالت کار دندانپزشکی و به مخاطره انداختن سلامت دهان و دندان افراد می‌کردند و به‌صورت سنتی کارهای دندانپزشکی را انجام می‌دادند که طی بازرسی‌های مستمر و نامحسوس و با هماهنگی دستگاه قضا اقدام به کشف و ضبط وسایل این افراد کرده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
برچسب ها: دارو ، مجاز ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: