کد خبر: ۱۲۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>سلامت>ایمپلنت درمان جدیدی است که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه مناسبی را در دندانپزشکی به خود اختصاص دهد.
به گزارش شفا آنلاین،تبلیغات در مورد این درمان به حدی است که گاهی برخی گمان می‌کنند دیگر مانند گذشته از دست دادن دندان مشکل ناخوشایندی نیست و می‌توان براحتی دندانی را جایگزین آن کرد که هیچ وقت خراب نمی‌شود. اما این موضوع چقدر حقیقت دارد؟

دکتر امیرحسین شایگان  می‌گوید: همواره پایه و اساس درمان‌های دندانپزشکی، حفظ دندان بیمار است اما متأسفانه دیده می‌شود 30 تا 40 درصد بیمارانی که اصرار به استفاده از ایمپلنت دارند می‌توانند با سایر درمان‌ها دندان آسیب دیده خود را حفظ کنند.

این فوق تخصص ایمپلنت‌های دندانی می‌افزاید: هرچند یکی از مزیت‌های ایمپلنت، فلزی بودن و پوسیده نشدن آن است اما بیماران باید بدانند که ایمپلنت نیازمند نگهداری و کنترل منظم و دقیق است. همان‌طور که ممکن است استخوان‌های اطراف دندان تحلیل بروند، استخوانی هم که ایمپلنت روی آن قرار می‌گیرد، دچار تحلیل‌هایی شدیدتر خواهد شد، حتی ممکن است ایمپلنت بعد از چند سال لق شده و بیفتد.


بنابراین می‌توان گفت تا زمانی که بهداشت دهان بیمار در سطح مناسبی نباشد هیچگونه درمان دندانپزشکی کارساز نخواهد بود. در واقع بیمارانی که از ایمپلنت به‌عنوان جایگزین دندان استفاده می‌کنند باید با استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه بهداشت دهان و دندان را در حد مطلوبی نگه‌ دارند. همچنین آنها باید 2 تا 3 بار در سال برای جرم‌گیری‌ها و تمیز کردن دندان به دندانپزشکی مراجعه کنند.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: