کد خبر: ۱۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشور با کمبود پزشک نیروی متخصص در برخی رشته ها مواجه است، گفت: در دو سال اخیر تربیت پزشک متخصص 30 درصد افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان شهدای قاین و پروژه در حال ساخت اورژانس این مرکز درمانی افزود: برای جبران کمبود پزشک متخصص نیاز است، دانشجویان در حال تحصیل دانش آموخته شوند که این امر زمان بر است.

وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بیمارستان شهدای قاین نیز گفت: در این مرکز درمانی در برخی رشته ها از جمله جراحی مغز، چشم، گوش و حلق و بینی پزشک ثابت وجود ندارد.
وی به توزیع نیروی متخصص از پایان شهریورماه امسال در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با توزیع نیروی متخصص تا حدودی این کمبود جبران شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که با جمعیت 80 میلیونی سالانه در برخی رشته ها 30 تا 35 نفر نیروی متخصص تربیت می شود.
وی در خصوص پروژه در حال ساخت اورژانس بیمارستان شهدای قاین گفت: تلاش می کنیم این پروژه به زودی به پایان برسد تا آرامش و آسایش بیشتری برای مردم منطقه فراهم شود.
در بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای قاین و اورژانس این مرکز ،مردم نسبت به نبود پزشک متخصص و نیروی پزشکی کافی و کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان گلایه کردند و خواستار تامین پزشک متخصص شدند.
وزیر بهداشت همچنین از مرکز بهداشتی درمانی آرین شهر از توابع شهرستان قاینات بازدید کرد و اهالی این شهر خواستار شبانه روزی شدن این مرکز درمانی شدند.
وزیر بهداشت پس از ورود به قاین در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با نثار فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادا احترام کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر چهارشنبه در دومین روز از هفته دولت برای افتتاح و بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی وارد بیرجند شد .
قاضی زاده هاشمی، پس از ورود به بیرجند عازم قاین در شمال خراسان جنوبی شد و از بیمارستان شهدای قاین و پروژه در حال ساخت اورژانس این مرکز درمانی بازدید کرد.
همچنین با حضور وی سلامتکده طب سنتی حکمت شرق و اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند چهارشنبه شب در بیرجند افتتاح می شود و با اعضای هیات علمی دانشگاه در مجموعه سلامت دانشگاه (باغ فتح) نیز دیدار می کنند.
وی در دومین روز از سفرش از طرح های در حال احداث شهرستان های خوسف، بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) طبس، بیمارستان سرایان و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان های بشرویه و فردوس بازدید می کند.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
این چهارمین سفر قاضی زاده هاشمی به خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید است.

برچسب ها: پزشک ، درمان ، اورژانس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
مخصوصا جراحی مغز و اعصاب و چشم و گوش وحلق و بینی بسیار بسیار بلکه بسیار کمبود است.
مناطقی است که به علت کمبود جراح اعصاب مجبور است مرتب در سفر باشد که خطرساز هم بعضا هستند مثلا یک نمونه تصادف و مرگ جراح اعصاب هم در خبرها دیده شد.
چشم و گوش هم کمبود بسیار زیادی وجود دارد به طوریکه کل پذیرش چشم در کل کمتر از 100 نفر است که بسیار کمتر است.مثلا در مقایسه با رشته ای مثل ظرفیت چند صد نفری داخلی یا زنان یا حتی ظرفیت 234 نفری رادیولوژی.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: