کد خبر: ۱۲۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفاآنلاین:همزمان با زلزله مهیب سحرگاهی د دوشهرایتالیا تاکنون دستکم اجساد 40 قربانی اززیرآواربیرون کشیده شده و دهها مصدومن نیزبه بیمارستان ها ومراکزدرمانی منتقل شده اند.

به گزارش شفاآنلاین به نقل ازمنابع خبری ،چند زمین لرزه در ساعات اولیه صبح چهارشنبه مناطق مرکزی ایتالیا را لرزاند و گزارش هایی از خسارات و تلفات سنگین منتشر شده هر چند جزئیات آن هنوز مشخص نشده ؛ شهردار شهر آماتریچه در مرکز ایتالیا نیز از ویرانی شهر و ماندن مردم زیر آوار خبر داده است.

  مرکز لرزه نگاری آمریکا گزارش داده که اولین زمین لرزه با قدرت 6.2 ریشتر استان پروجیا در شمال شرقی رم را به لرزه در آورد ؛ مرکز این زمین لرزه حدود 6 مایلی جنوب شرقی نورچیا اعلام شد.
چندین پس لرزه هم روی داد و تا ساعت 8 صبح چهارشنبه به وقت تهران 11 پس لرزه گزارش شده است. از این پس لرزه ها دستکم چهار مورد آنها بالاتر از 4 و 5 ریشتر قدرت داشتند که مرکز لرزه نگاری آمریکا آنها را ثبت کرد.
از اوایل صبح چهارشنبه گزارش هایی درباره خسارات و تلفات این زمین لرزها منتشر شد و شبکه خبری «اسکای تی جی 24» (SkyTg24) گزارش داده که دو نفر که یک زوج سالمند بودند در شهر ارکواتا دل ترونتو کشته شدند.


سرجیو پروزی شهردار شهر آماتریچه به شبکه خبری «رای» (RAI) ایتالیا گفت : این ناحیه از بین رفته و افرادی زیر آوار هستند و نگرانم که تعدادی کشته شده باشند.
وی افزود: که مبادی ورودی و خروجی شهر مسدود شده و نیمی از شهر از بین رفته است. مردم زیر آوار هستند؛ یک رانش زمین اتفاق افتاده و امکان ریزش یک پل وجود دارد.
شهر آماتریچه در مرکز ایتالیا بنا بر سرشماری سال 2008 حدود 3 هزار نفر جمعیت داشته است.
شدت زلزله صبح چهارشنبه به حدی بود که در بسیاری از شهر ها از جمله رم، پایتخت ایتالیا هم احساس شد. این شهر در فاصله 126 کیلومتری مرکز زلزله واقع شده است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: