کد خبر: ۱۲۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفا آنلاین>سلامت>پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با محور درد و درمان های آن با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دو هزار متخصص داروساز در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دبیر انجمن علمی داروسازان ایران روز چهارشنبه در آیین گشایش پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهار کرد: امسال همانند دوره های گذشته برگزاری کنگره با روز داروسازان ایران و زاد روز داروساز حکیم و فرزانه ایرانی محمد ذکریای رازی متقارن شده است.
'سید حمید خوئی' خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درد یک مشکل شایع در تمام جوامع محسوب می شود به همین دلیل مقوله درد و درمان های آن به عنوان محورهای اصلی کنگره امسال انتخاب شده است.
وی افزود: طی سه روز برگزاری این کنگره حدود 35 نفر از دانشمندان و پژوهشگران بنام کشور اطلاعات و آخرین دستاوردهای خود را در زمینه درد برای شرکت کنندگان ارائه خواهند کرد.
خوئی، برپایی جشن بزرگ روز داروساز به میزبانی انجمن داروسازان ایران را از جمله برنامه های پیش بینی شده در روز پایانی همایش ذکر کرد.

***راه اندازی داروخانه های گیاهی نیازبه بررسی کارشناسی دارد
رییس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه بیشتر ما با اصل فعالیت داروخانه های گیاهی وسنتی موافق هستیم، گفت:راه اندازی این داروخانه ها به بحث های کارشناسی و دقیق تر نیازدارد.
دکتر محمدرضا شانه ساز نیز در آیین گشایش پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران افزود:انتظار جامعه داروسازی، بررسی کارشناسی این موضوع قبل از اجرای آن است.
وی از وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با توجه به اهمیت این موضوع دستور لازرم برای بررسی کارشناسانه را صادر کند.
رییس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: جامعه داروسازی بعد ازانقلاب اسلامی خدمات زیادی به جامعه ایران ارائه کرده وما قادرهستیم بیش از 99 درصد از داروهای مورد نیاز کشور را درداخل تولید کنیم.
وی اظهار کرد:این اتفاق مهم به همت داروسازان کشور می تواند محقق شود تا از جلوی واردات دارو گرفته شود.
شانه ساز یکی از نگرانی های جامعه داروسازان را تعرفه ارائه خدمات داروسازی اعلام کرد و گفت:این موضوع موجب نگرانی هایی در بین داروسازان شده و امیدواریم دستورات لازم برای بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل داروسازان کشور صادر شود.
پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران از سوم تا پنجم شهریورماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود و برای شرکت کنندگان دارای 18 امتیاز بازآموزی است.
برچسب ها: داروسازان ، انجمن ، کنگره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: