کد خبر: ۱۲۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان موفق به تولید دارویی شده‌اند که سلول‌های سرطانی را به طور کامل از بین می‌برد. این دارو در حال حاضر در آمریکا موجود بوده و قرار است در آینده نزدیک به اروپا و استرالیا عرضه شود.
به گزارش شفا آنلاین قرص "ونتوکلاکس" (Venetoclax) که انقلابی در درمان سرطان به شمار می‌آید، نخستین بار در شهر "ملبورن" استرالیا بر روی بیماران مبتلا به سرطان لمفوسیتی خون مورد آزمون قرار گرفت و 80 درصد باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی شد.
این قرص به صورت روزانه مصرف می‌شود و مقدار آن از 30 میلی‌گرم در روز اول شروع و هر روز به دوز دارو افزوده می‌شود تا اینکه بیمار در روز آخر (پایان هفته پنجم) 400 میلی‌گرم از این دارو را مصرف می‌کند.

سرپرست تیم کنترل کیفیت قرص ونتوکلاکس با بیان اینکه این دارو پروتئین مسئول فعالیت سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد؛ اظهار داشت: این دارو آخرین گزینه بیماران سرطانی محسوب شده و در 20 درصد آنان آثار تومور را به کلی از بین می‌برد.
وی در ادامه گفت: یکی از مراجعه‌کنندگان مردی 68 ساله بود که 6 بار شیمی‌درمانی انجام داده بود. سلول‌های سرطانی در بدن او تا جایی رشد کرد که زیر گردنش توموری به اندازه یک توپ گلف و روی دستش غده‌ای سرطانی به اندازه یک میوه گریپ‌فروت تشکیل شده بود.
وی افزود: این مرد 68 ساله مجبور بود روزی 20 ساعت بخوابد و تنها سه هفته تا پایان زندگی‌اش فرصت داشت. قرص ونتوکلاکس تومورهای وی را به طور کامل از بین برد و اکنون پس از گذشت دو سال هیچ سلول سرطانی در او مشاهده نمی‌شود.
شرکت AbbVie سازنده این قرص‌های ضد سرطان در مصاحبه با خبرگزاری دیلی‌میل اشاره‌ای به تاریخ عرضه این محصول نداشته است.باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: دارو ، دانشمندان ، تومور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: