کد خبر: ۱۲۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفا آنلاین>اجتماعی>مجموعه بیمارستان‌های Manipal، به‌ تازگی اعلام کردند که در 6 منطقه از شبکه‌های بیمارستان‌های Manipal، متخصصان سرطان‌شناسی برای تهیه و فراهم ساختن اطلاعات از IBM Watso- که یک سیستم محاسباتی شناختی است، استفاده می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، محققان سرطان‌شناسی از این اطلاعات برای انتخاب بهترین روش درمان برای افراد با شرایط مختلف استفاده می‌کنند. در حقیقت این اطلاعات امکان شخصی سازی روش درمان را فراهم می‌سازد.

       سرطان‌شناسان Manipa- می‌توانند از IBM Watso- برای بیماران مبتلا به سرطان پستان، روده بزرگ و ریه استفاده کنند.

       مجموعه بیمارستان‌های Manipa- در گذشته نیز خبر از ورود یک سرویس مشاوره‌ای مراقبت‌های سرطانی داده بودند. افراد ساکن در هندوستان که برای آنها تشخیص سرطان اعلام شده، اما بیمار بیمارستان‌های Manipa- نیستند، به راحتی از طریق ارسال یک پیام کوتاه یا بازدید از وب‌سایت بیمارستان می‌توانند به یک سرطان‌شناس Manipa- دسترسی داشته باشند و از نظرات مشاوره‌ای آنها استفاده کنند.

       سیستم واتسون برای سرطان‌شناسی که یک سیستم محاسبات شناختی است و توسط Sloan-Kettering آموزش دیده است، برای فراهم ساختن دید و نگرش و کمک به سرطان‌شناسان برای انتخاب روش درمانی مناسب برای افراد مختلف، داده‌ها و اطلاعات موجود را تجزیه و تحلیل می‌کند.

       دکتر باکشی مدیر اجرایی بیمارستان‌های Manipa- می‌گوید: «استفاده از واتسون برای سرطان‌شناسی یک شانس بسیار بزرگ برای بیماران سرطانی در هندوستان است. با استفاده از واتسون، سرطان‌شناسان Manipa- می‌توانند بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از دیگر افراد، نکات سلامتی ویژه و آخرین تحقیقات پزشکی و دیگر اطلاعات مرتبط، بهترین تصمیم را برای انتخاب روش درمانی برای یک بیمار خاص اتخاذ کنند. با راه‌اندازی سرویس مشاوره‌ای متخصص Manipal، ما می‌توانیم با دیگر بیمارستان‌ها و مراکز مشاوره‌ای که از واتسون برای سرطان‌شنناسی استفاده می‌کنند، همکاری کنیم.»

       راب مرکل نایب‌رئیس و سرطان‌شناس بخش بهداشت و سلامت IBM Watso- می‌گوید: «هدف IBM، تبدیل واتسون به یک ابزار قدرتمند و ضروری برای سرطان‌شناسان در هندوستان است. برای انجام دادن این مهم، چنین پتانسیلی در بیمارستان‌های Manipa- برای دسترسی به یک سطح عالی از مراقبت‌ها در حوزه سرطان مشاهده شد. ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این تغییر شکل کلی هستیم.»

       پزشکان سرطان‌شناس در هندوستان و در دیگر اقصی نقاط جهان، همواره مجبور هستند که با حجم زیادی از تحقیقات، اسناد پزشکی و آزمون‌های بالینی اطلاعات خود را در بالاترین سطح نگه دارند اما با استفاده از واتسون، به محض اینکه پزشکان روش‌های درمانی برای بیماران را انتخاب می‌کنند، اطلاعات ضروری و حیاتی برای این انتخاب‌ها در اختیار پزشکان قرار می‌گیرند. علاوه بر این واتسون انتخاب‌های درمانی مشخص شده را رتبه بندی می‌کند و برای هر انتخاب، مدارک حمایتی و تکمیلی بیشتری را ارائه می‌دهد. واتسون این اطلاعات را بعد از بررسی بیش از 300 مجله پزشکی و بیش از 200 کتاب و نزدیک به 15 میلیون صفحه استخراج می‌کند و در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: