کد خبر: ۱۲۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت>پژوهش های جدید نشان می دهد که گروهی از سلول های سیستم ایمنی بدن به پخش و تکثیر سلول های سرطانی کمک می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،  شناسائی و جلوگیری از فعالیت های این سلول ها می تواند گامی بزرگ در راه پیشگری و درمان سرطان باشد.

بر اساس پژوهش های انجام شده توسط محققین ایتالیائی به سرپرستی داگلاس نونا و آدریانا آلبینی در موسسه پژوهشی مطالعات غدد شهر میلان، گروهی از سلول های ایمنی بدن انسان به انتشار و پخش شدن سلول های سرطانی در بدن کمک می کنند.

در این پروژه تلاش می شود تا راهی برای بازگرداندن سلول های ایمنی بدن که  تحت کنترل تومورهای سرطانی قرار گرفته اند به حالت عادی یافته شود و علاوه بر آن، ترکیب شیمی درمانی و سیستم دفاعی بدن در برابر سرطان مورد مطالعه قرار گرفته و بررسی شود.

 این پژوهش که با همکاری دانشگاه مسینا و اینسوبریا انجام شده است در ژورنال موسسه سرطان شناسی ایتالیا نیز به چاپ رسید.  در این پژوهش، دانشمندان نوع خاصی از سلول ها را شناسائی کردند که Tink  نامیده شده و پیش از این به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن با کاربری نابود کردن سلول های بیمار شناخته می شدند. وظیفه اصلی این سلول ها شناسائی تومورها و نابود کردن آن ها است ولی مطالعات جدید نشان می دهد در برخی مواقع تومورها و سیستم محیطی آن ها قابلیت تغییر برنامه این سلول های مدافع را پیدا کرده و از طریق این سلول های تسخیر شده می توانند به راحتی در بدن گسترش پیدا کنند. این سلول ها همچنین رگ های خونی را وادار به تغذیه سلول های سرطانی کرده و به رشد سرطان کمک می کنند.

گفتنی است که این پژوهش در ابتدا به قصد شناسائی عوامل ایجاد سرطان ریه آغاز شده بود ولی با این کشف جدید، مسیر پژوهش به مطالعات در باره بافت های سرطانی روده، سینه و استخوان معطوف شد. در این پروژه تلاش می شود تا راهی برای بازگرداندن سلول های ایمنی بدن که  تحت کنترل تومورهای سرطانی قرار گرفته اند به حالت عادی یافته شود و علاوه بر آن، ترکیب شیمی درمانی و سیستم دفاعی بدن در برابر سرطان مورد مطالعه قرار گرفته و بررسی شود که آیا از این طریق می توان سلول های تحت کنترل تومورهای سرطانی را به انجام وظایف اصلیشان وادار کرد یا خیر؟

برچسب ها: سلول ، رشد ، تومور سرطانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: